WomanMagazine.pl

Dieta w trakcie okresu

Okres to dla wielu kobiet trudny czas, czujemy się wtedy opuchnięte, boli nas brzuch, pogarsza się również wygląd naszej cery. Na dodatek zdajemy się tracić kontrolę nad tym, co jemy, czując niepohamowaną chęć na słodkie czy słone. Właściwa dieta może jednak pomóc nam zmniejszyć nieprzyjemne dolegliwości.

Standard Post with Image

W celu zmniejszenia kłopotów z PMS warto wyeliminować z diety nabiał, cukier czy tłuszcze zwierzęce, w zamian za to możemy wprowadzić napoje fermentowane, które regulują pracę przewodu pokarmowego oraz produkty bogate w magnez. Znajdziemy go w orzechach laskowych, szpinaku i bananach. Warto przed okresem jeść również produkty pełnoziarniste oraz warzywa. Za to unikajmy surowych owoców, pikantnych potraw, alkoholu, kawy i słodyczy.

Jeśli podczas okresu doskwierają ci problemy z trawieniem, warto zacząć dzień od lekkiego śniadania, kolejne posiłki jedzmy regularnie, choć w małej ilości. Dzięki temu dostarczymy organizmowi na bieżąco niezbędnych składników. Dieta w czasie okresu powinna być pozbawiona produktów ciężkostrawnych. Nie jedzmy więc roślin strączkowych, tłustych czy pikantnych potraw, aby nie obciążać wątroby, która chroni nasz organizm przed nadmiarem estrogenu. W przypadku chęci na słodycze zjedzmy gorzką czekoladę albo banana. Pijmy dużo wody. Nie przesadzajmy też z solą, która zatrzymuje wodę w organizmie. Dotyczy to zarówno dosalania, jak i produktów przetworzonych, które zawierają duże ilości soli. Dieta powinna zawierać też składniki krwiotwórcze jak żelazo, które znajdziemy w orzechach laskowych, polędwicy wołowej, jajkach czy burakach. Nie zapominajmy też o błonniku zawartym w warzywach i owocach, który sprawi, że szybciej poczujemy się syte. Warto dodać do diety również jajka, które zawierają witaminy z grupy B i łagodzą objawy miesiączki. W żółtku znajduje się z kolei żelazo. W tych dniach zaprzyjaźnijmy się również z pomarańczami, które zawierają kwas foliowy, który bierze udział w tworzeniu czerwonych krwinek. Przyda nam się też sok z grejpfruta, który dostarczy witaminy C wzmacniającej organizm.

Podobne artykuły

DIETA MIND – CZYLI CO JEŚĆ, BY USPRAWNIĆ MÓZG

Moc jedzenia zaskakuje na każdym kroku, a jeść dobrze oznacza dbać o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Według naukowców dieta MIND może istotnie zmniejszać ryzyko zachorowalności na Alzheimera i usprawnić Twoją pamięć! Chcesz wiedzieć więcej?

Czytaj więcej

Dieta arbuzowa – w sam raz na letni detoks!

Czy istnieje dieta wyszczuplająca, która jest jednocześnie pyszna, słodka i soczysta? Jak najbardziej... A do tego skuteczna? Zdecydowanie! Arbuz jest hitem tego lata, nie tylko jako modny wzór, ale wyjątkowy smak i widoczne działanie. Ponadto idealnie pasuje do bikini i wieczornych plotek z przyjaciółkami...

Czytaj więcej