WomanMagazine.pl

Blue Monday i nie tylko – jak przetrwać zimę?

Na 21 stycznia przypada Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku. Skąd wzięło się to pojęcie i czy rzeczywiście jest się czym przejmować?

Standard Post with Image

Blue Monday przypada zwykle na trzeci poniedziałek stycznia, autorem tego pojęcia jest niejaki Cliff Arnal, brytyjski psycholog.

Naukowiec miał wyznaczyć tę datę na podstawie wzoru matematycznego, który uwzględniał czynniki meteorologiczne takie jak krótki dzień, mała ilość promieni słonecznych, psychologiczne jak niedotrzymanie postanowień noworocznych, niski poziom motywacji i czynniki ekonomiczne jak mało pieniędzy po Świętach i długi.

Niektórzy uważają jednak Blue Monday za termin pozbawiony sensu, z powodu niezgodności jednostek i niemierzalności niektórych składowych, dlatego uważają, że na takiej podstawie nie da się wyznaczyć czegokolwiek.

Czy jest się czym przejmować?

Cóż, biorąc pod uwagę wątpliwości naukowców, chyba nie. Nie zmienia to jednak faktu, że zima nie należy do najłatwiejszych okresów, dlatego warto wiedzieć w jaki sposób możemy poprawić sobie samopoczucie. Przyda nam się to na pewno również dzisiaj.

Przede wszystkim zadbajmy o swoje samopoczucie, począwszy od małych rzeczy jak zaparzenie smacznej ulubionej herbaty po napicie się soku witaminowego czy zjedzenie czegoś dobrego. Na poprawę humoru wpłynie także długa regenerująca kąpiel z maseczką, albo zjedzenie czegoś smacznego.

O tej porze powinnyśmy dbać jak najbardziej o siebie również ze względu na tendencję do przeziębień, dodatkowo nie służą nam długie wieczory. Ubieraj się ciepło, nie marznij, czas z tym skończyć, zadbaj o buty. Powinny być ocieplane i nieprzemakalne, zaimpregnujmy je dodatkowo. Ubierajmy się na cebulkę, oprócz ciepłych ubrań przed zimnem chroni nas też warstwa powietrza, która gromadzi się pomiędzy poszczególnymi elementami odzieży.

Jeśli zdarzy ci się zachorować, koniecznie zostań w domu i stosuj się do zaleceń lekarza. Przechodzone infekcje mogą mieć poważne konsekwencje dla zdrowia. Niedoleczona grypa albo angina może skończyć się zapaleniem mięśnia sercowego.

Chociaż pogoda nie zachęca, aktywność fizyczna, to kolejny element. Postaraj się ćwiczyć, nawet jeśli wybierzesz się tylko na krótki spacer to już coś. Dzięki temu wróci ci humor. Dobrym pomysłem jest również kurs tańca, czy inna nowa aktywność. 

W tym czasie nie zapominaj także o tym by znaleźć czas na odpoczynek, umil sobie w jakiś sposób poranek, włącz miłą muzykę, zacznij dzień od ciepłej herbaty, gdy za oknem mrok i mróz, ty walcz z nimi sposobem.

Z chandrą walcz też światłem. Zimą doskwiera nam brak naturalnego światła, przez co produkuje się mniej hormonu szczęścia czyli serotoniny, aby poprawić sobie humor, trzeba się doświetlić. Wymień żarówki na silniejsze, staraj się przebywać w jasnych pomieszczeniach.

Dbaj też o dietę, zimą na pewno nie możesz odpuścić sobie ciepłego śniadania, które przed wyjściem z domu cię rozgrzeje i doda siły do działania, wtedy ułatwimy organizmowi gospodarowanie energii, niech w menu znajdą się warzywa i owoce, warto też zimą wprowadzić do menu zupę.

Podobne artykuły

MEZOTERAPIA MIKROIGŁOWA DAJE TAKIE EFEKTY JAK TRADYCYJNY LIFTING?

O mezoterapii mikroigłowej rozmawiamy z doświadczoną kosmetolog Kamilą Osowską. W swojej klinice w Krakowie posiada najnowocześniejsze rollery do wykonania zabiegu. Czy pozwalają uzyskać efekt liftingu bez skalpela? Jak wygląda zabieg? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszej rozmowie.

Czytaj więcej

Niemowlęta wrzucone do wody same nie pływają!

Woda jest przyjacielem małego dziecka – buduje w nim poczucie własnej wartości i wolności. A rodzic jest pierwszym nauczycielem, który pokazuje maluchowi świat i pozwala na prawidłowy rozwój. Kiedy warto rozpocząć naukę pływania? Już w pierwszych miesiącach życia! – przekonuje nas Natalia Wielgus, właścicielka i wieloletnia instruktorka FLOW Szkoły Pływania Niemowląt i Małych Dzieci.

Czytaj więcej