WomanMagazine.pl

5 sposobów radzenia sobie ze stresem

Stres jest nieodzowną częścią życia w nowoczesnym, pędzącym świecie. Mimo, że nikt nie chce doświadczać skutków negatywnych emocji, to każdego dnia narażeni jesteśmy na ich działanie. A skutki oddziaływania stresu na nasz organizm są zgubne – obniżenie odporności, rozwijanie się chorób psychosomatycznych czy problemy z zasypianiem – to tylko niektóre z nich.

Standard Post with Image

Dlatego powinniśmy próbować walczyć z tym problemem, aby zminimalizować jego negatywne skutki. Poznaj 5 sposobów radzenia sobie ze stresem.

1. Joga

To doskonałe, relaksujące ćwiczenia, które przy okazji wzmacniają ciało i wyciszają umysł. Dodatkowo działają odprężająco, dotleniają organizm, zmniejszają niepokój i redukują napięcia w ciele. Pomagają też uspokoić gonitwę myśli. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na uczęszczanie na zajęcia w profesjonalnym klubie jogi, to z powodzeniem możemy ją ćwiczyć korzystając z wielu filmów w Internecie.

2. Regenerujący sen

Dbanie o higienę życia to podstawa walki ze stresem. Żeby nasz organizm był silny i odporny na działanie negatywnych emocji, musi mieć możliwość regeneracji. Powinniśmy zadbać o to, żeby nasz sen był głęboki i komfortowy. Przed zaśnięciem warto się wyciszyć oraz otworzyć na szeroko okno, wpuszczając do pokoju świeże powietrze. Należy też zadbać o wygodne i zdrowe dla naszego kręgosłupa łóżko, a także o to, żeby w pokoju było ciemno. Sprzyja to wytwarzaniu melatoniny, zwanej “hormonem ciemności”, który ułatwia zasypianie. Warto też, żebyśmy kładli się spać o stałych porach, a przed położeniem się do łóżka, unikali silnych emocji.

3. Zdrowe odżywianie

Właściwa dieta ma ogromny wpływ na to, jak przeżywamy stres. Warto, żebyśmy postawili na pożywienie, które będzie wzmacniało nasz organizm, a także sprzyjało utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. W tym celu powinniśmy zredukować do minimum ilość wypijanej kawy, używać mniej soli i zrezygnować z jedzenia fast foodów, które dodatkowo mogą sprzyjać obniżeniu nastroju. Dołączmy za to do naszej diety sok z buraka, który pomaga obniżyć ciśnienie krwi.

4. Ćwiczenia fizyczne

Wybierzmy formę aktywności, która sprawia nam przyjemność i uwzględnijmy ją w naszym planie dnia. Szybki chód, bieganie, jazda na rowerze czy na rolkach sprzyjają zdrowiu, redukcji stresu i wytwarzaniu endorfin – hormonów szczęścia, które sprawiają, że po skończonym treningu czujemy się błogo i przyjemnie. Przebywanie na łonie natury również znacząco redukuje stres. Wystarczy zaledwie 20 minut aktywności wśród zieleni dziennie, żeby obniżyć poziom kortyzolu we krwi. Warto zatem dołączyć codzienne spacery po lesie lub parku do naszego planu dnia.

5. Wyciszenie z ziół

Idealnym rozwiązaniem, gdy potrzebujemy mieć wsparcie w walce ze stresem zamiast gorzkich w smaku tabletek mogą być cukierki stworzone na bazie wyselekcjonowanych ziół, takie jak Cukierki Walerianowe niemieckiej marki Reutter, słynącej z wysokiej jakości technologii produkcji i starych sprawdzonych receptur. Reutter jak mało która firma może poszczyć się aż ponad stuletnim doświadczeniem.

Cukierki Walerianowe mają wygodną formę podania – bez zaparzania.

Tak, dogodna forma ziołowych cukierków sprawia, że możemy skorzystać z ich wsparcia w stresowej sytuacji – gdziekolwiek byśmy tego potrzebowali. Zawierają wysokiej jakości składniki: ekstrakt waleriany powszechnie znany z wykazywania działania odprężającego i uspokajającego oraz olejek lawendy wspomagający dobry nastrój i wyciszenie organizmu. Zawierają też koncentrat z czerwonego buraka, który zapewnia im niepowtarzalny smak. Obok gorzkich tabletek z ekstraktem waleriany możemy się rozkoszować ulgą oraz smakiem znakomitych Cukierków Walerianowych również z ekstraktem waleriany i olejkiem lawendy firmy Reutter, które cieszą się zadowoleniem wielu klientów.

Niezależnie od tego czy zdecydujemy się na którąś z powyższych form radzenia sobie ze stresem, czy mamy innne swoje techniki, to warto każdego dnia znaleźć czas na relaks. Wpłynie to bowiem pozytywnie na nasze zdrowie i samopoczucie, a także sprawi, że będziemy bardziej odporni na trudności dnia codziennego.

Podobne artykuły

Jak radzić sobie z obrażalskim?

Niektórzy twierdzą, że dąsy i grymasy są domeną kobiet, co, jednak jeśli nasz partner często się obraża?

Czytaj więcej

JAK SKUTECZNIE RADZIĆ SOBIE Z ROZSTĘPAMI?

Z tym problemem bardzo często spotykają się młode mamy. Rozstępy w znaczący sposób zmieniają wygląd skóry, a ślady jakie zostawiają są bardzo trudne do usunięcia.

Czytaj więcej