Know your lemons to projekt stworzony przez organizację World Wide Breast Cancer, który ma za zadanie pokazać kobietom, jak prawidłowo rozpoznać raka piersi. Kampanii na rynku jest mnóstwo, jednak zwykle przechodzą bez większego echa. Ta swoją oryginalnością wzbudziła większe zainteresowanie, niż początkowo przypuszczano. Przede wszystkim przyciąga oryginalnym pomysłem, orzeźwiającą kolorystyką i doskonałym wykonaniem.
Know your lemons, czyli poznaj swoje cytryny, właśnie na przykładzie tych owoców uczy o anatomii kobiecych piersi, jak również wskazuje, jak należy postępować, kiedy wykryjemy guzka. Kampania nabrała tempa za sprawą Erin Smith Chieze, która po zobaczeniu jednego ze zdjęć kampanii, wykryła u siebie nowotwór potwierdzony następnie przez lekarza. Kobieta opisała sytuację w internecie i tym samym zachęciła do rozpowszechnienia kampanii.
Mimo że w internecie krąży wiele zdjęć i informacji o niebezpieczeństwie wynikającym z braku badań, to właśnie cytryny, również ze względu na swój prosty przekaz, zostały „podane dalej” i wciąż uświadamiają, że raz w miesiącu warto wykonać proste samobadanie!
Więcej o profilaktyce raka piersi:
http://www.womanmagazine.pl/psychologia/kobiecy-rak-czyli-nowotwor-w-piersi/