WomanMagazine.pl

Dlaczego warto ćwiczyć?

Zbliża się wiosna, dni stają się coraz dłuższe, co może skłaniać nas do chętniejszego podejmowania nowych aktywności, również sportowych. Dzisiaj przekonujemy, dlaczego warto dodać regularną aktywność fizyczną do listy naszych nawyków.

Standard Post with Image

Dobre samopoczucie

Regularna aktywność sportowa odsuwa od nas ryzyko depresji. Jest to świetna profilaktyka w walce z depresją, która jest następstwem stresu. Aktywność fizyczna produkuje endorfiny, uśmierzają one odczuwanie bólu oraz serotoninę, która wpływa na poziom zadowolenia. Aktywność fizyczna wpływa też na wzrost neurotransmiterów, substancji, które pośredniczą w przekazie impulsów pomiędzy komórkami nerwowymi. Ruch nie tylko wzmacnia mięśnie, ale i mózg. Ćwiczenia pobudzają bowiem serce, które szybciej zaopatruje mózg w niezbędne składniki, dzięki szybszemu przepływowi krwi i tlenu. Regularne ćwiczenia zwiększają też gęstość hipokampa, części mózgu, która odpowiada za pamięć. Regularne uprawianie sportu czyni nas więc z jednej strony szczęśliwszymi, a z drugiej zapewnia dobrą formę psychiczną. 

Lepsze zdrowie

Sport to zdrowie mówi stare porzekadło i jest zgodne z prawdą. Sport zmniejsza poziom hormonów stresu, które wpływają na spadek odporności, ruch wywołuje również zmiany w układzie odpornościowym, wykonywanie ćwiczeń ruchowych sprawia, że białe krwinki szybciej krążą we krwi, a więc mogą szybciej wykryć wirusy i bakterie, oraz dotrzeć do obszarów, które są zagrożone i zahamować rozwój infekcji. Sport wzmacnia wytrzymałość i siłę, daje też więcej energii. Brak ćwiczeń przyczynia się do wzrostu tłuszczu w jamie brzusznej, co zwiększa ryzyko cukrzycy, chorób serca i przedwczesnej śmierci. Osoby aktywne mają lepszy stosunek masy mięśniowej do masy ciała oraz większą wydolność sercowo-naczyniową. Ruch wpływa też na obniżenie ciśnienia krwi oraz poziomu tłuszczu w ciele. Dzięki ćwiczeniom będziemy też bardziej odporne na ból.

Lepszy sen i więcej możliwości

Ćwiczenia pozwalają na pozytywne zmęczenie, człowiek, który jest lepiej dotleniony, lepiej też śpi. Aby tak się jednak stało warto ćwiczyć rano lub popołudniu. Zbyt późna pora ćwiczeń sprawia, że przyspieszamy prace układu nerwowego, co może nam utrudnić zasypianie. Pokonywanie własnych ograniczeń wpływa też na poziom satysfakcji, pokonywanie własnych ograniczeń napawa nas dumą. Świadomość, że jesteśmy w stanie wprowadzić do naszego życia nowe nawyki, wzmacnia też poczucie sensu.

Podobne artykuły

CZY WARTO BYĆ MIŁYM?

Jak często tłumisz swoje prawdziwe emocje, bo nie chcesz kogoś urazić, albo pomagasz, jak tylko możesz, bo czujesz, że powinnaś? Czy jest to konstruktywne i uzasadnione, jeśli Ty na tym tracisz? Zobacz, jak poradzić sobie z problemem bycia nadmiernie miłą!

Czytaj więcej

DLACZEGO WARTO SIĘ WSPINAĆ?

Wspinaczka to sport wytrzymałościowy. Żeby zacząć, wystarczy znaleźć kogoś, kto nas pokieruje na początku naszej przygody. Potem już pójdzie jak z płatka! Ale czy zawsze? Jedno jest pewne – z pewnością warto spróbować!

Czytaj więcej