WomanMagazine.pl

Co warto zmienić wiosną?

Wiosna zagościła w naszym kalendarzu już na dobre, dla wielu ta pora roku to doskonały czas na to, by wprowadzić zmiany w życiu. Które z nich powinnaś z całą pewnością przemyśleć?

Standard Post with Image

Powoli budzimy się z zimowego snu, ale możemy być jeszcze zmęczone, przygnębione i mieć osłabioną odporność. To tylko niektóre z objawów deficytu słońca, dlatego daj sobie czas na to, by organizm zaadoptował się do nowych warunków atmosferycznych.

Uporządkuj przestrzeń

Zacznij od uporządkowania życia. Pierwszym krokiem niech będzie zastanowienie się nad tym, jak wygląda lista twoich obowiązków. Dlatego zaparz sobie kawy lub herbaty, usiądź przy stole i przygotuj sobie czystą kartkę, na której zapiszesz swoje obowiązki. Bardzo często bierzemy sobie za dużo na głowę, przez co z niczym nie możemy zdążyć. Pora coś zmienić. Może niektórych rzeczy nie warto robić bo nie przynoszą ani zysku, ani frajdy. Dlatego po co marnować na nie energię? Spisz swoje obowiązki, hobby, zajęcia, ilość czasu, które ci pochłaniają oraz oznacz, które z nich są konieczne, a bez których możesz się obejść. Bądź obiektywna, niech nie kieruje Tobą sentyment i przyzwyczajenie. Warto też uwzględnić to, co chciałybyśmy robić w zamian, jakie pasje rozwijać i na co przeznaczyć uzyskany w ten sposób czas. Wiosną możemy poszukać nowego hobby, pasji, które nas zainteresują. Zastanówmy się, co może nam przynieść radość. Może jakiś nowy sport, a może lekcje języka obcego? Rozwijanie hobby pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie i nasz rozwój. Może warto znaleźć więcej czasu dla siebie, wykorzystując go na pójście do kina, teatru lub na koncert. Warto znaleźć też czas na wyjazd, żeby naładować baterie.

Rusz się

Jeśli szukacie nowych wiosennych nawyków, niech jednym z nich stanie się, ruch. Czujesz się wyczerpana, odczuwasz spadek energii? Nic nie wpłynie na nasz organizm tak dobrze, jak odrobina aktywności, najlepiej na świeżym powietrzu, choć śmiało możemy też postawić na siłownię. Z aktywności na zewnątrz polecamy bieganie, rower, nordic walking czy spacery. Wybierzmy aktywność, która sprawia nam radość. Aktywność fizyczna w pierwszej kolejności wpływa pozytywnie na zdrowie i sylwetkę, pozwala nam także zrelaksować się. W rezultacie poprawia więc kondycję, sprawność fizyczną, działa antydepresyjnie, dodaje energii i zapewnia lepsze samopoczucie. Tym samym dbamy zarówno o ciało, jak i o ducha. 


Przejrzyj szafę

Po porządkach w planach, pora na porządki w szafie. Po zimie warto przejrzeć szafę i jej zawartość, najpewniej znajdziemy w niej sporo ubrań, o których już dawno zapomniałyśmy i to nie tylko ze względu na porę roku. Dlatego krytycznym okiem oceń zawartość swojej szafy i przyznaj się przed sobą, w czym nie będziesz już chodzić. Ubrania zimowe wynieś do piwnicy odpowiednio zabezpiecz, natomiast pod względem ubrań wiosennych warto przejrzeć je pod kątem pasujących do siebie elementów. 

Zdrowa dieta

Wiosną brakuje nam składników odżywczych, dlatego nie zapomnijmy o tym, by na talerzu znalazły się - warzywa i owoce. O tej porze roku mamy do nich coraz lepszy dostęp. Warto zwrócić uwagę na sezonowe superfoods jak szczypiorek, pietruszka, szpinak, burak czy żurawina. Będą one walczyć ze zmęczeniem organizmu, wspomagając go witaminami. Jeśli chcemy pozbyć się toksyn z organizmu warto spożywać nasiona, które zawierają wiele składników mineralnych i witamin. Są to nasiona słonecznika, siemię lniane, czarnuszka, sezam. Dobra dieta i sport zapewnią przygotowanie do sezonu.

Podobne artykuły

Opieka Osób starszych Niemcy

Czy warto wyjeżdżać do Niemiec, żeby pracować jako opiekunka osób starszych?

Od kilkunastu lat obserwujemy proces starzenia się społeczeństwa, szczególnie w zachodniej i północnej Europie. Niemcy i Skandynawowie, pomimo dobrze rozwiniętego systemu opieki zdrowotnej, borykają się z brakiem wystarczającej liczby opiekunów osób starszych w stosunku do rosnącego zapotrzebowania. To otwiera szansę przed Polkami i Polakami, którzy dysponują odpowiednim przygotowaniem do zawodu.

Czytaj więcej

CZY WARTO BYĆ MIŁYM?

Jak często tłumisz swoje prawdziwe emocje, bo nie chcesz kogoś urazić, albo pomagasz, jak tylko możesz, bo czujesz, że powinnaś? Czy jest to konstruktywne i uzasadnione, jeśli Ty na tym tracisz? Zobacz, jak poradzić sobie z problemem bycia nadmiernie miłą!

Czytaj więcej