WomanMagazine.pl

Mów do mnie brzydko… - wywiad z założycielami marki Nadwyraz.com

„Mów do mnie brzydko…” - „Wziąść”, „Poszłem", „Włanczam”. Ta oryginalna słowna gra wstępna wydarzyła się naprawdę – na koszulce, na kubku, na lnianej torbie marki Nadwyraz.com. Tekst stworzył duet - Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski, którzy wzięli na celownik nasze najczęstsze błędy językowe. Postanowili walczyć z nimi humorem i... odzieżą. Przedstawiamy Wam wywiad z założycielami marki.

Standard Post with Image

 

Woman Magazine: Czy na błędach językowych można zarobić..?

 

Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski (Nadwyraz.com): W pierwszym roku naszej działalności zrealizowaliśmy 10 000 zamówień. To dla nas niewątpliwy sukces i motywacja do dalszego działania. Aktualnie jesteśmy na etapie powiększania zespołu i planowania nowych produktów. Jesteśmy wciąż młodą firmą, więc oczywiście nasze obroty nie są na poziomie dużych sklepów sieciowych, ale wierzymy, że to dopiero początek.

 

Skąd wziął się pomysł na stworzenie własnej marki?

 

Historia zaczęła się dość dawno temu. W 2011 roku Krzysztof Kacprzykowski zaczął prowadzić stronę na Facebooku o nazwie Poprawna polszczyzna, a następnie blog Polszczyzna.pl. Stworzenie marki odzieżowej Nadwyraz.com było odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczności skupionej wokół tych projektów. Do projektu stworzenia marki dołączył kolega z podwórka – Maciej Piotrowski. Na rynku nie było wówczas dobrej jakości produktów, które promowały język polski i literaturę. Postanowiliśmy wypełnić tę niszę i zaoferować wysokiej jakości produkty stworzone od A do Ż w Polsce.


Skąd bierzecie pomysły na teksty, grafiki?

 

Inspiracje czerpiemy z wielu źródeł. Część z nich przynoszą codzienne sytuacje, bo niestety błędy językowe są obecne w naszym życiu. Wiele pomysłów dostarczają nam także nasi klienci. Wykorzystujemy bogactwo języka polskiego, które jest jak studnia bez dna – każdego dnia można wyciągnąć z niej coś nowego, dlatego często wykorzystujemy zapomniane i trudne wyrazy.

 

Czym dla Was jest Nadwyraz.com?

 

Jest to nasza pasja i sposób na życie. Bardzo się cieszymy, że możemy promować język polski i literaturę.

 

Jestem ciekawa informacji zwrotnej od Waszych klientów – czy rzeczywiście zdarzają się sytuacje, że Wasz produkt zadziałał edukacyjnie?

 

Klienci często kupują nasze produkty jako prezent dla najbliższych właśnie w celu edukacyjnym. Mieliśmy nawet taką historię, w której nasza koszulka z hasłem „WZIĄĆ" uratowała małżeństwo. Otrzymaliśmy wiadomość od zrozpaczonej kobiety, która nie mogła już słuchać swojego męża notorycznie używającego niepoprawnej formy czasownika „wziąść". Jako ostatnia deska ratunku posłużyła nasza koszulka. Okazało się, że po otrzymaniu tak wymownego prezentu mąż się opanował, nauczył poprawnej formy, a małżeństwo zostało uratowane :).

 

Język polski słynie z tego, że jest niezwykle trudny do opanowania przez obcokrajowców. Czy Wasze produkty mogą im w tym pomóc? Ja osobiście chyba bardziej bym się zniechęciła, niż zmotywowała do pracy, gdybym otrzymała w prezencie Waszą koszulkę "LEARN POLISH! IT'S EASY!"

 

Wspomniana koszulka to jeden z naszych najpopularniejszych produktów, który wręczany jest osobom uczącym się języka polskiego. Założenie takiej koszulki może być zwieńczeniem ciężkiej pracy nad nauką tego jakże trudnego języka. Gdy uczeń potrafi wypowiedzieć słowa z koszulki, to wiemy, że nauka nie poszła w las! Język polski to jeden z najtrudniejszych języków na świecie. Powinniśmy być dumni, że nim władamy!

 

Gros Waszych produktów skierowanych jest do kobiet. Które cieszą się wśród bladolicych (i tych śniadych oczywiście też;)) największym powodzeniem?

 

Jednym z najpopularniejszych wzorów jest KOŁDRIAN. Dużą popularnością cieszą się torby, np. z napisem „WZIĄĆ", a także skarpetki w ciekawe i trudne wyrazy, m.in.. kocimiętka, chrząszcz, dżdżysto czy żuk.

 

Jestem pełna podziwu dla Waszego zapału i kreatywności. Jestem pewna, że szykujecie dla swoich klientów niejedną niespodziankę. Zdradzicie choć odrobinkę z Waszych planów na ten rozpoczynający się rok?

 

W tym roku pojawią się nowe wzory, m.in. z kolejnymi polskimi poetami. Pracujemy również nad nowymi produktami, które będą odpowiedzią na prośby i sugestie naszych Klientów. Nie zapominamy też o najmłodszych - w połowie roku wprowadzimy kolekcję dziecięcą. Zamierzamy również ponownie odwiedzić najważniejsze targi książki w Polsce.

 

Dziękuję ślicznie za rozmowę.

 

 

o marce Nadwyraz.com

"Ubierz się w słowa!"

Nadwyraz.com to marka, która tworzy wyjątkowe produkty inspirowane językiem polskim oraz literaturą polską. Oficjalnie powstała w 2017 roku, ale początki sięgają roku 2011, w którym to wystartował projekt Poprawna polszczyzna (strona na Facebooku z 300 000 sympatyków języka ojczystego). Kilka lat później zaczęła działać poradnia językowa Polszczyzna.pl. Markę założyli koledzy z podstawówki: Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski. Obaj zrezygnowali z pracy w warszawskich korporacjach i zdecydowali się stworzyć projekt, którego na polskim rynku dotąd nie było. W ciągu kilku miesięcy zyskali entuzjastów, którzy chętnie angażują się w projekt, i tysiące klientów zamieszkujących różne części świata – wszędzie tam, gdzie są nasi rodacy. Hasło „Ubierz się w słowa!” ma za zadanie zwrócić uwagę na to, że polszczyzna nie musi się ograniczać do pisma i mowy, ale może być wspaniałą i niewyczerpaną inspiracją dla mody i stylu życia. Celem inicjatywy jest przekonanie Polaków, że język polski i literaturę można przedstawić w kreatywny i oryginalny sposób. Twórcy bazują na inteligentnej zabawie słowem, łamańcach językowych i trudnych wyrazach. Koszulki z poetami takimi jak Słowacki, Kochanowski czy Mickiewicz sprawiają, że każdy fan literatury polskiej znajdzie coś dla siebie. Wisienką na torcie jest fakt, że  produkty marki Nadwyraz.com od A do Ż produkowane są w Polsce. A i koncept oczywiście ważki jest!

Podobne artykuły

„Wakacje na Bali”, czyli naturalne kosmetyki marki HAGI

Jak złapać chwilę oddechu i świeżości w środku lata? Może dzięki zapachom: trawy cytrynowej, wanilii, grapefruita, szałwii i cedru - zamkniętym w wysokiej jakości naturalnych produktach..? Przedstawiamy Wam cudowną serię marki Hagi – „Wakacje na Bali”.

Czytaj więcej

Uroczysta Gala Finałowa Kobiecej i Męskiej Marki Roku 2017

28 listopada br. odbędzie się Wielka Gala Finałowa, będąca podsumowaniem ogólnopolskich plebiscytów Kobieca Marka Roku i Męska Marka Roku. Uroczystość będzie miała miejsce w eleganckich wnętrzach Pałacu Prymasowskiego w Warszawie. Podczas wydarzenia wręczone zostaną nagrody dla liderów rynku wyróżnionych tytułem Kobieca Marka Roku oraz Męska Marka Roku.

Czytaj więcej