Czego oczekują kobiety? Przede wszystkim pozytywnego wizerunku kobiety w reklamie. W nurcie women empowering świetnie odnalazły się marki Dove i Always, które są prekursorami femvertisingu. Dove spojrzało łaskawszym okiem na nasze ciała, a Always dało wsparcie, nadając nowe znaczenie „Do it like a girl” - „Zrób to jak dziewczyna” definiując je jako „zrób to najlepiej jak potrafisz”. Pozytywna komunikacja i szacunek do odbiorców po prostu się opłaca. Aż 92% odbiorców zapamiętuje komunikację z pozytywnym wizerunkiem kobiety, a 45% rozmawia na ten temat w szerszym gronie, tym samym zwiększając zasięg reklamy. Współczesna kobieta – w każdym wieku – oczekuje od marki pozytywnej energii, inspiracji, wartościowych treści, wsparcia, dialogu, partnerstwa, szacunku. Femvertising jest trendem wprowadzającym te oczekiwania w życie. Jest dialogiem marki z kobietą i impulsem do działania.
Kobiety oponują przed stereotypowym wizerunkiem perfekcyjnej pani domu! Świetnie wykorzystała to marka Organic Valley, pokazując prawdziwy, pośpieszny poranek, w którym kobieta jest spóźniona i nie ma nawet czasu na śniadanie. Oczywiście marka zmierza do tego, by sytuacja pasowała do produktu, jaki ma sprzedać, nie mniej jogurt do picia mógłby się wpisać w wiele „bardziej perfekcyjnych” sytuacji. Marka Organic Vallery wciąga rękę do kobiety, mówi, nie martw się, to normalne, nie tylko Ty masz takie poranki. Reklama jest zabawna, za co przyznajemy jej kolejny punkt ;-)
W Polsce Femvertising jeszcze raczkuje. Niedawno odbyła się pierwsza w Polsce konferencja na temat Femvertisingu, więc mamy nadzieję, że temat będzie miał kontynuację. My jesteśmy na tak, a Wy Drogie Panie?