WomanMagazine.pl

6 sposobów na pokonanie jesiennej chandry

Krótkie dni, deszczowa pogoda – listopadowa aura może powodować brak motywacji i spadek energii. Jednak nie musi tak być! Poniżej przedstawiamy najlepsze sposoby na pokonanie jesiennej chandry, które możecie wcielić w życie w każdej chwili.

Standard Post with Image

Listopad to czas spadku energii nawet u najbardziej aktywnych osób. Ma na to wpływ szereg czynników, niekoniecznie zależnych od nas, takich jak mała ilość światła obniżająca ilość witaminy D w naszym organizmie. Popołudnia i wieczory spędzamy wtedy najczęściej przed ekranem telewizora bądź telefonu, co potęguje wzrost melatoniny w naszym ciele i powoduje dodatkową ospałość. Na szczęście są sposoby, które pomagają pozbyć się tego uczucia i wspierają walkę z jesiennym przygnębieniem w skuteczny sposób.

Spotkania z bliskimi

Zamiast spędzać samotne wieczory, warto odezwać się do rodziny bądź znajomych. Wyście do kina, teatru czy ulubionej kawiarni na pewno poprawi humor i ciekawie wypełni Twój wolny czas. Jesienna chandra to też dobra okazja do wypróbowania nowych potraw w restauracjach, do których nie mieliśmy okazji zajrzeć. Jeśli jesteś typem domatora, Twoje samopoczucie z pewnością poprawi „domówka”, podczas której spędzisz czas na wspólnym gotowaniu, graniu w gry planszowe czy oglądaniu ulubionych seriali.

Czas dla siebie

Pamiętaj, że wolny czas możesz poświęcić także sobie. Nałóż maseczkę na twarz, usiądź wygodnie i przeczytaj ciekawą książkę lub obejrzyj ulubiony film bądź serial. Taki rodzaj odpoczynku z pewnością wprawi Cię w błogi stan relaksu i pozwoli pozbyć się smutniejszych myśli.

Nowe hobby

Jesień to również idealny czas na znalezienie nowych zajęć, które urozmaicą długie wieczory. Kurs języka, który od zawsze był Twoim marzeniem, lekcje garncarstwa, a może zajęcia plastyczne? Wybór należy do Ciebie, a w sieci wyszukasz mnóstwo warsztatów, na które można się zapisać. Jeśli mieszkasz w małej miejscowości, wybierz kurs online lub tutorial na YouTube.

Zmiany w wyglądzie

Dobrym pomysłem może okazać się też zmiana wyglądu zewnętrznego. Zacznij od małych kroków – pomoże nawet nowy manicure, makijaż zgodny z najnowszymi trendami lub zabieg poprawiający cerę. Odważniejszym proponujemy też nowy kolor włosów albo zmianę fryzury.

Zdrowa dieta i suplementacja

Jesień to czas, w którym tylko pozornie ciężko jest zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę. Mimo braku letnich warzyw i owoców warto jednak udać się na pobliskie stragany, na których znajdziemy bogate w witaminy A, B, C i PP dynie, gruszki, brukselki, jarmuż czy dziką różę. Idealnie nadadzą się na zupę krem, sałatki czy syropy domowej roboty. To także doskonały moment, by do swojej diety włączyć orzechy włoskie i laskowe, których zbiór odbywa się właśnie jesienią.

Dieta o tej porze roku może być też wspierana przez wysokobiałkowe koktajle, takie jak Tri Blend Select – wegańską propozycję od Herbalife Nutrition. Dzięki unikalnej kompozycji grochu, siemienia lnianego i komosy ryżowej tworzy mieszankę proteinową wysokiej jakości, która dostarcza organizmowi wszystkich aminokwasów egzogennych. Dodatkowo wzbogacony jest o witaminę C i siedem kluczowych składników mineralnych. Jest więc idealnym rozwiązaniem na zbilansowaną przekąskę między posiłkami.

Sport

Sport to kolejny sposób na jesienny spadek humoru i motywacji. Warto wprowadzić treningi do swojego planu zajęć i wykonywać je co najmniej 3 razy w tygodniu. Nie musisz od razu poddawać się mocno obciążającemu wysiłkowi fizycznemu, zacznij od tańca, rozciągania, basenu, pilatesu bądź jogi i z czasem wybierz rodzaj aktywności, który pasuje Ci najbardziej. Pamiętaj, że regularne ćwiczenia fizyczne wzmacniają układ odpornościowy i naczyniowy oraz pomagają pozbyć się stresu. Są więc idealnym rozwiązaniem wspierającym codzienną profilaktykę prozdrowotną.

Jesienna chandra to przypadłość, z którą wielu z nas mierzy się co roku. Warto jednak pamiętać, że wymienione wyżej sposoby pozwolą nam sobie z nią poradzić i zaakceptować tę porę roku w całej okazałości!

Podobne artykuły

5 sprawdzonych sposobów na dobry sen

Za oknem już dawno ciemno. Zegar tyka nieubłaganie, odmierzając płynący czas, a Ty nadal nie śpisz, choć bardzo byś chciała... Jutro jest tyle spraw do załatwienia. Nie możesz zaspać, więc nieustannie sprawdzasz, która jest godzina lub choć usypiasz dość szybko, Twój sen jest przerywany nerwowymi pobudkami. W konsekwencji nowy dzień witasz wykończona, niedospana i w niezbyt pogodnym humorze…

Czytaj więcej

TOP 5 sposobów na wspieranie rozwoju odporności dziecka

Układ odpornościowy dziecka kształtuje się jeszcze długo po narodzinach, a niezwykle intensywnie przez pierwsze 3 lata życia. Warto wiedzieć, jakie działania przyniosą najlepsze efekty we wspieraniu dojrzewającej odporności malucha. Dowiedz się, dlaczego aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu wzmacnia organizm dziecka i pozwala mu bronić się przed infekcjami.

Czytaj więcej