WomanMagazine.pl

Ekozjednoczenie — czyli „less waste” wchodzi do Polski

Polski rynek produktów ekologicznych przeżywa rozkwit. Zmiana zaczęła się w kuchni. Polacy uświadomili sobie negatywne skutki złej diety.

Standard Post with Image
Od lat wzrasta liczba diagnozowanych przypadków nietolerancji pokarmowych,  a pandemia COVID-19, na którą do tej pory nie doczekaliśmy się skutecznego lekarstwa, zmusiła nas do pracy u podstaw, czyli powrotu do żywności ekologicznej i naturalnej, która nie obciąża organizmu chemią, a przez to wzmacnia nasze organizmy.
 
https://ekozjednoczenie.pl/ to nowy sklep internetowy, który idzie o krok dalej. W swojej misji zamierza zwiększyć liczbę osób odpowiedzialnych za siebie i planetę poprzez eliminowanie produkcji zbędnych odpadów oraz powrót do naturalnych ekologicznych kosmetyków i środków czystości.
 
- „Zero waste” to nasz cel, ale pierwszym krokiem jest „less waste”  mówi Marcin Schoen, założyciel sklepu Ekozjednoczenie.pl 
 
- Zmniejszając ilość odpadów, wracając do produktów wielorazowych, rezygnując z kosmetyków o długim i szkodliwym składzie na rzecz prostych, ekologicznych rozwiązań, możemy sprawić, że wzrośnie jakość naszego życia, a jednocześnie odciążymy planetę, która już ledwo dyszy - dodaje Marcin Schoen.
 
Zmniejszenie ilości odpadów jest możliwe. Inni już to robią.
 
W opublikowanym w 2021 roku raporcie Banku Światowego „More Growth, Less Garbage” pojawiają się przykłady konkretnych sukcesów na polu „less waste”. W amerykańskim Cambridge, znanym jako siedziba Uniwersytetu Harvarda czy Massachusetts Institute of Technology (MIT) już w 2009 roku podjęto ambitne wyzwanie. Miasto miało do 2022 roku zmniejszyć o 30% ilość odpadów zmieszanych. Już na początku trwania akcji zapewniono niemal wszystkim mieszkańcom (95%) łatwy dostęp do pojemników służących do segregacji odpadów. W międzyczasie uruchomiono dodatkowo kampanię informacyjną mówiącą o tym, jak właściwie segregować odpady. 
 
Władze Cambridge postawiły na edukację i promocję dobrych praktyk, której przykładem jest akcja „przynieś swoją własną torbę”. Wsparto też platformy skupiające ludzi wymieniających się używanymi produktami, oraz wypromowano punkty naprawy, które w czasach prosperity zniknęły niemal zupełnie z rynku. 
 
W efekcie Cambridge zrealizowała wszystkie założenia. Już w 2019 udało się zmniejszyć ilość odpadów zmieszanych o 30%. Jednocześnie odnotowano 75% wzrost przetwarzania odpadów organicznych. Sama jakoś recyklingu przerosła oczekiwania organizatorów. Wskaźnik zanieczyszczeń segregowanych produktów wyniósł 6%, co w porównaniu do średniej w Stanach Zjednoczonych wynoszącej 25% jest świetnym wynikiem.
Pora na działanie https://ekozjednoczenie.pl/ to punkt wyjścia dla tych z nas, którzy chcą przenieść dobre praktyki do swoich domów. W ofercie sklepu znajdują się wszystkie potrzebne akcesoria zero waste, takie jak wielorazowe torby i woreczki na żywność, ekologiczne i naturalne kosmetyki, środki do pielęgnacji i czystości, a nawet ubrania, czy produkty dla zwierząt.
 
Dodatkowo Ekozjednoczenie bierze udział w projekcie „Las dla nas”, inicjatywie dzięki której osoby kupujące produkty przez internet obligują właścicieli sklepu do posadzenia lasu w swoim imieniu. Na chwilę obecną https://ekozjednoczenie.pl/ posadziło już ponad 40m2 lasu. 

Podobne artykuły

„Wakacje na Bali”, czyli naturalne kosmetyki marki HAGI

Jak złapać chwilę oddechu i świeżości w środku lata? Może dzięki zapachom: trawy cytrynowej, wanilii, grapefruita, szałwii i cedru - zamkniętym w wysokiej jakości naturalnych produktach..? Przedstawiamy Wam cudowną serię marki Hagi – „Wakacje na Bali”.

Czytaj więcej

REKLAMA JEST KOBIETĄ, CZYLI FEMVERTISING

Femvertising to reklama i komunikacja skierowana do kobiet. Uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania wobec marek. Jest konsekwencją zmian społecznych i cały czas rosnącego udziału kobiet w decyzjach zakupowych. Z badań Ernst&Young wynika, że w 2028 roku kobiety będą kontrolowały 75% wydatków!

Czytaj więcej