WomanMagazine.pl

Trendy 2018 w branży gastronomicznej

Regularnie obserwować możemy zmiany zachodzące w branży gastronomicznej, nie inaczej będzie w tym roku. O tym, czego możemy się spodziewać w 2018 roku, opowiada nam Szymon Kohut, właściciel Krakowskiej Szkoły Restauratorów.

Standard Post with Image

"Stajemy się coraz bogatszym narodem, a co za tym idzie coraz chętniej jemy poza domem" - mówi Szymon Kohut i dodaje - "Jednocześnie stawiamy na różnorodność i zdrowe odżywianie, a to dobry znak dla branży gastronomicznej. Być może mamy do czynienia z przełomem? To pokaże 2018 rok. 

Rok 2017 był dla gastronomii udany, zarówno pod względem wzrostu konsumpcji, jak i powstawania nowych lokali na terenie całej Polski. Współczesne tempo życia wymusza na konsumentach zwyczaje, które wpływają także na restauratorów. Stąd wiele lokali preferujących wydawanie szybkich i smacznych posiłków. Ale nie tylko. Warto podkreślić, że w codziennym szale życia lokale typu slow food nie tracą na popularności. Konsumenci zwracają większą uwagę na pochodzenie produktów, są bardziej świadomi i wybredni. Lubią zwolnić i delektować się posiłkiem.

W branży wyraźnie widać powrót kuchni regionalnej i wykorzystywanie produktów lokalnych do przyrządzania posiłków. W cenie jest tradycyjne gotowanie z nutką nowoczesności. W tym roku będzie bardzo ważna kuchnia autorska, stawianie na różnorodność kuchni u różnych Szefów, brak powielania jednej mody. Na topie będą też regionalne piwa. Wzrost popularności będą wykazywać także produkty oparte na roślinach, zwłaszcza przeznaczone dla wegan i wegetarian.

Pewną nowością będzie trend zwany food waste, czyli unikanie marnowania jedzenia. Inne trendy występujące w gastronomii to street food, restauracje typu pop-up, czyli tymczasowe projekty restauracyjne.

"Pojawi się jedzenie hybrydowe, które dopuszcza łączenie kilku potraw i technik przygotowania posiłków. W efekcie czego możemy liczyć na niesztampowy obiad czy niespotykaną kolację. Kolejna nowość to neo-bistro, czyli autorska kuchnia, z nowoczesnym menu z cenami dla przeciętnego konsumenta" - mówi Szymon Kohut, http://www.ksr.net.pl/.

Co ciekawe Polacy coraz chętniej uczestniczą w wydarzeniach kulinarnych. Wiele restauracji zapewne wprowadzi do swojej oferty tego typu eventy.

W Polsce wciąż brakuje możliwości zamiany w posiłku jednego składnika na inny, to zapotrzebowanie restauratorzy koniecznie będą musieli wziąć pod uwagę tworząc menu opierające się na personalizacji. W 2018 roku klienci będą stawiać na nowe doświadczenia smakowe. Znaczenie będą miały tu: technika gotowania, struktura dań ich kolor czy pochodzenie potraw.

Podobne artykuły

Niebezpieczne trendy randkowe

Znalezienie właściwego partnera może być niełatwe, choć portale randkowe miały nam ułatwić to zadanie, to czasami stwarzają dodatkowe zagrożenie. Oto kilka niebezpiecznych trendów, na które powinnyśmy uważać.

Czytaj więcej

TRENDY WIOSENNEGO MANICURU

W nowym sezonie manicure przechodzi prawdziwą rewolucję. Chociaż projektanci usilnie nawiązują do poprzednich sezonów, w naszych kosmetyczkach pojawią się nowe kolory i sposoby wykończenia, często bardzo zróżnicowane!

Czytaj więcej