WomanMagazine.pl

Wywiad z Tomaszem Kowalem

Lato to dla wielu z nas czas powrotu do aktywności fizycznych, o tym jak ćwiczyć, by uzyskać harmonijny efekt oraz stawiać pierwsze kroki na siłowni opowiada nam Tomasz Kowal - jeden z najsilniejszych Polaków.

Standard Post with Image

Woman Magazine: Wiele kobiet ćwiczących na siłowni pragnie nieco wyrzeźbić swoją sylwetkę, ale nie przesadzić, na co powinny zwrócić szczególną uwagę ćwiczące kobiety, by uzyskać całościowy, równomierny efekt?

Tomasz Kowal: Jeżeli chodzi o trening kobiet pragnących wyrzeźbić swoje ciało to pierwsza rada jest taka, by trenować całe ciało, a nie tylko jego niektóre części, czyli generalnie wszystkie partie mięśniowe. Wiele osób, koncentruje się tylko np. na mięśniach brzucha, robiąc w kółko na treningach te same  ćwiczenia na  brzuch. To duży błąd,  ponieważ trzeba trenować całe ciało i wszystkie partie mięśniowe równomiernie, aby uzyskać wymarzoną sylwetkę.


Dieta to element, który wspólnie z wysiłkiem fizycznym pozwoli nam uzyskać wymarzoną sylwetkę, co doradziłby Pan osobie ćwiczącej na siłowni, jak powinny wyglądać jej posiłki?

Dieta jest połową sukcesu. Na pewno ważna jest systematyka posiłków  i to co spożywamy. Dla każdego będzie to indywidualny temat w zależności od uprawianego sportu. Zarówno przed jak i po treningu posiłek powinien być bogaty w węglowodany i białko. Taki posiłek da nam siłę do dobrze wykonanego treningu.

Wiele osób decyduje się latem na rozpoczęcie aktywności fizycznej jaką jest bieganie, jakie ćwiczenia powinny wykonywać takie osoby, jeśli dodatkowo pragną wzmocnić swoje ciało?

W przypadku osób biegających ważną rolę odgrywa odpowiednia rozgrzewka. Odpowiednio rozgrzane partie mięśniowe nóg, jak również pleców. Należy również pamiętać,  by po bieganiu wykonać ćwiczenia rozciągające.

Jakie ćwiczenia powinny znaleźć się w treningu kobiety, która chce regularnie ćwiczyć i wyrzeźbić swoją sylwetkę?

Kobieta,  która chce regularnie ćwiczyć na siłowni będzie na początku potrzebować porad  instruktora. Ja osobiście radziłbym  na każdym treningu  robić po dwa ćwiczenia na partie mięśniowe, czyli klatka piersiowa, ramiona, plecy, nogi, triceps czy biceps. Spokojnie można to zrobić w 1,5h. Oczywiście trening jest indywidualną sprawa każdej osoby, trzeba określić czego oczekuje i jakie rezultaty chce osiągnąć.

Co doradziłby Pan osobie, która stawia dopiero swoje pierwsze kroki na siłowni?

Osoba zaczynająca trening musi sobie zadąć pytanie - Dlaczego tu jestem i co chcę osiągnąć? Najważniejsza jest systematyka treningu i powolne wdrażanie się w ćwiczenia. Sam prowadzę siłownię i widzę jak wiele osób zaczyna i jak niewiele zostaje po pierwszym miesiącu. Trzeba się motywować by pójść i zrobić dobry trening! Sam kiedy zaczynałem miałem 14 lat i wielu kolegów zaczynało ze mną. Nigdy nawet nie myślałem ze odniosę taki sukces. Dlatego bardzo ważna jest systematyka i odpowiednie nastawienie.

Jak zapatruje się Pan na aplikacje, które podają przykładowe treningi na siłowni? Czy Pana zdaniem są one w stanie zastąpić prawdziwego trenera?

Nigdy nie korzystałem z takich udogodnień,  ponieważ kiedy zaczynałem czegoś takiego nie było. Jednak obserwując osoby ćwiczące na siłowni mało kto korzysta z takich aplikacji, wolą sięgnąć po porady trenera czy instruktora. 

Podobne artykuły

STAN BORYS: Ekskluzywny wywiad z legendarnym twórcą „Jaskółki uwięzionej”

Czy można świetnie wyglądać w wieku 75 lat? Można. Stan Borys jest tego żywym przykładem! Po latach spędzonych w Stanach Zjednoczonych Artysta zdradza nam sekrety wysportowanej sylwetki i formy, której każdy mógłby mu pozazdrościć. Zapraszamy do ekskluzywnego wywiadu z legendarnym twórcą „Jaskółki uwięzionej”.

Czytaj więcej

Czy joga jest dla dzieci? – wywiad z Emilią Burkiewicz

Czy dzieci mogą praktykować jogę? Czy zajęcia różnią się od tych dla dorosłych? Czy zajęcia z jogi i uważności mają szansę zawitać w przedszkolach i szkołach - o tym rozmawiamy z Emilią Burkiewicz, certyfikowaną nauczycielką jogi dziecięcej.

Czytaj więcej