WomanMagazine.pl

Wywiad z Martą Hennig

Pierwszy kwartał roku to doskonały czas na to, by przyjrzeć się noworocznym postanowieniom oraz ich efektom. Dlatego przypominamy wywiad z Martą Hennig przeprowadzony na początku tego roku.

Standard Post with Image

Początek roku to czas, kiedy wiele osób postanawia zadbać o swoją sylwetkę zapisując się na siłownię, w jaki sposób powinny one rozpocząć swoją przygodę z siłownią? Od czego powinny zacząć?

Najlepiej zacząć od zajęć grupowych lub zajęć z trenerem, jeśli do tej pory nie miały styczności z siłownią. Takie ćwiczenia pod okiem specjalisty nie tylko będą skuteczniejsze, ale przede wszystkim będą bezpieczne, pozwolą też nauczyć się prawidłowej techniki ćwiczeń.

Jeśli nie mamy możliwości treningu ze specjalistą, dobrze jest zacząć od wzmocnienia całego ciała z podstawowymi ćwiczeniami bez obciążeń. Dopiero gdy nauczymy się poprawnych wzorców i odpowiedniej techniki, możemy zacząć trening z ciężarami.

Sprawdzone sposoby na wytrwanie w postanowieniach noworocznych? 

Przede wszystkim nie obiecywać sobie zbyt wiele i zacząć spokojnie. Mniejsze cele i mniejsze zadania są dużo łatwiejsze do zrealizowania, prościej jest też wtedy utrzymać motywację.
 
W jaki sposób szybko możemy wrócić do formy po Świętach?

Wystarczy ćwiczyć i jeść zdrowo. Nie ma potrzeby żadnych detoksów czy jakichkolwiek specjalnych programów poświątecznych - jeśli po prostu wrócimy do zdrowej rutyny, bardzo szybko wrócimy do formy i do stanu przed świętami. Zamiast skupiać się na dietach cud, najlepiej jest po prostu starać się jeść zdrowo, można wprowadzić trochę więcej warzyw i wody i wpleść trochę treningów spalających więcej kalorii, jak bieganie, treningi interwałowe, spacery, marszobiegi, pływanie.

O czym powinna pamiętać osoba trenująca na siłowni pod względem żywienia?

Powinna pamiętać to, co wszyscy, którzy dbają o swoje zdrowie - żeby uważać na to, co jemy. Starajmy się wybierać produkty nieprzetworzone, naturalne, jeść jak najwięcej warzyw, pić dużo wody oraz zadbać o odpowiednią podaż kalorii w diecie - nie za małą i nie za dużą.

 
Na Twoim blogu znajdziemy wyzwanie rozciąganie, dlaczego uważasz, że jest ono tak istotne?

Regularne rozciąganie się i ćwiczenia mobilizacyjne pozwalają zachować odpowiedni zakres ruchu i jednocześnie są ulgą dla wielu osób, które mają siedzącą czy stojącą pracę. Dodatkowo rozciąganie może pomóc w walce ze stresem i rozluźnić ciało po nerwowym dniu.
 
Co radziłabyś tym osobom, które nieustannie borykają się z nawrotem wagi?

Jeśli waga ciągle wraca mimo naszych starań, widocznie czas na zmianę podejścia. Być może winowajcą jest nieodpowiednia dieta i treningi (najczęściej zbyt restrykcyjna dieta), może nasze podejście (“schudnę 5 kilo, a potem będę mogła znowu jeść co chcę”). Najważniejsze jest przestać postrzegać wagę i odchudzanie jako coś chwilowego, a zamiast tego wypracować zdrowe nawyki. Pozwolą one trochę wolniej, ale spokojnie zrzucić nadprogramowe kilogramy i ten stan utrzymać.

Podobne artykuły

STAN BORYS: Ekskluzywny wywiad z legendarnym twórcą „Jaskółki uwięzionej”

Czy można świetnie wyglądać w wieku 75 lat? Można. Stan Borys jest tego żywym przykładem! Po latach spędzonych w Stanach Zjednoczonych Artysta zdradza nam sekrety wysportowanej sylwetki i formy, której każdy mógłby mu pozazdrościć. Zapraszamy do ekskluzywnego wywiadu z legendarnym twórcą „Jaskółki uwięzionej”.

Czytaj więcej

Czy joga jest dla dzieci? – wywiad z Emilią Burkiewicz

Czy dzieci mogą praktykować jogę? Czy zajęcia różnią się od tych dla dorosłych? Czy zajęcia z jogi i uważności mają szansę zawitać w przedszkolach i szkołach - o tym rozmawiamy z Emilią Burkiewicz, certyfikowaną nauczycielką jogi dziecięcej.

Czytaj więcej