Bądź eko w kuchni, czyli jak nie marnować warzyw i owoców

Warzywa i owoce to obowiązkowy element zdrowej diety, ale równocześnie jedne z najszybciej psujących się składników w naszych kuchniach. Wpływa na to brak konserwantów, ale także fakt, że… nie wiemy, jak najlepiej je przechować! A to może znacznie wydłużyć życie produktu. Co więc robić, żeby warzywa i owoce pozostały świeże? To zależy.

Czytaj więcej

Zapytaj stomatologa - Implanty zębowe - luksus czy konieczność?

Wydarzenia losowe, choroby lub po prostu własne zaniedbania – przyczyn utraty zębów może być wiele. We współczesnym świecie zdrowy i piękny uśmiech to podstawa wizerunku. Z pomocą przychodzą implanty zębowe, niosące pacjentom nową jakość życia.

Czytaj więcej

MORSOWANIE - kompendium kąpieli w zimnej wodzie

13 listopada nakładem Wydawnictwa Harde ukaże się kompendium „Morsowanie” pióra Ewy Zwierzchowskiej. Autorka podczas pracy nad książką korzystała z rad doświadczonych morsów oraz lekarzy różnych dyscyplin. Dzięki temu powstał wszechstronny poradnik dla osób uprawiających morsowanie oraz tych, którzy dopiero chcą spróbować zimowych kąpieli.

Czytaj więcej

AVON Polska wprowadza dla pracowników dzień wolny na badania USG

Wiele młodych kobiet nie bada swoich piersi. Dlaczego? Bo nie mają czasu. W biegu i natłoku codziennych zajęć często o nich zapominają. A przecież troska o zdrowie piersi jest formą dbania o siebie, tak samo oczywistą jak wizyta u kosmetyczki, fryzjera czy w klubie fitness!

Czytaj więcej

Trening jesienią? Warto wrzucić na luz

Początek jesieni to czas, kiedy często dotyka nas pierwsza chandra. Czy powinniśmy ją leczyć dużą dawką treningu, czy mimo wszystko warto postawić na regenerację? Podpowiada Aleksandra Podgórska, wicemistrzyni Polski w kolarstwie górskim i nasza nadzieja Tokio 2020.

Czytaj więcej

Rak piersi – długie oczekiwanie na leczenie na niskim poziomie

Z rakiem piersi żyje ok. 100 tys. Polek – co roku przybywa prawie 6 tys. chorych. Na rozpoczęcie leczenia czeka się ponad 3 miesiące, a przeżywalność jest aż o 10% niższa od europejskiej średniej. Alternatywą dla niewydolnego systemu publicznej opieki zdrowotnej jest ubezpieczenie, w ramach którego można leczyć się także za granicą.

Czytaj więcej

5 dobrych powodów, by sięgać po soki i smoothies

Czy wiedziałeś, że szklanka soku lub smoothie (ok. 200 ml) może być jedną z 5 zalecanych porcji warzyw i owoców?[1] Dotyczy to także produktów dostępnych w sklepach, które są na wyciągnięcie ręki! Wybierając właściwie, możesz uzupełnić swoją codzienną dietę w wiele składników odżywczych. Poznaj 5 powodów, dla których warto sięgać po szklankę soku lub smoothie każdego dnia!

Czytaj więcej

Zadbaj o kręgosłup w biurze

Światowa Organizacja Zdrowia klasyfikuje przewlekłe okresy spędzane w pozycji siedzącej, bez ruchu, jako ryzyko dla zdrowia. W przypadku wielu współczesnych zawodów trudno jednak wyobrazić sobie inny sposób pracy, niż przed komputerem, zatem przy biurku. To oznacza, że potrzebne są nowe rozwiązania, niwelujące niekorzystny wpływ pracy biurowej na kondycję całego organizmu.

Czytaj więcej

„ŻywiOnko” – pyszny i zdrowy przewodnik kulinarny dla dzieci i młodzież

Wyjątkowa, kolorowa i niezwykle praktyczna – taka właśnie jest książka kulinarna autorstwa psychodietetyczki, Katarzyny Cieśli. Powstała z myślą o małych pacjentach szpitali onkologicznych, ale przyda się wszystkim rodzicom, którym zależy na zdrowym odżywianiu dzieci. Książkę można pobrać za darmo w wersji elektronicznej.

Czytaj więcej

Opakowania, które nie szkodzą żywności

Szkło, papier czy tworzywa sztuczne? Co można stosować, a czego unikać? Przechowywanie żywności to sprawa ważniejsza niż nam się wydaje, a używanie złych opakowań może mieć poważny wpływ na nasze zdrowie. Opakowanie to po pierwsze pełna ochrona żywności przed wilgocią, temperaturą i promieniowaniem słonecznym.

Czytaj więcej

Pięć sposobów na przeziębienie

Piękne jesienne dni to tylko pozory – sezon infekcyjny trwa w najlepsze. Kolejki w przychodniach i aptekach są tego najlepszym dowodem. To trudny czas zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców, bo często wystarczy, że zachoruje jedna osoba, a o niej zaraża się cała rodzina. Oto kilka sposobów, które powinny pomóc szybciej wrócić do zdrowia.

Czytaj więcej

Zdrowe przekąski do pracy

Nastały czasy, w których żyjemy szybko i odżywiamy się w biegu. Często między posiłkami sięgamy po niezdrowe słodycze lub wysokowęglowodanowe przekąski. A stąd już tylko o krok do dodatkowych kilogramów. Dziś podpowiadamy, jak we właściwy sposób zaspokoić głód w oczekiwaniu na obiad lub kolację – nawet, gdy mamy na to jedynie chwilę.

Czytaj więcej

Aleksandra Kisio: Jestem obciążona genetycznie. Moja babcia miała raka piersi

Aktorka tłumaczy, że jest w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na nowotwór, ponieważ jej babcia zmagała się z rakiem piersi. Dlatego nie bagatelizuje sprawy i regularnie wykonuje mammografię. Ważną i konieczną czynnością jest dla niej również samobadanie, dzięki któremu może szybko wyczuć, czy w jej piersiach nie zachodzą jakieś niepokojące zmiany.

Czytaj więcej

Ryzyko przetrenowania. Zdrowe podejście do biegania

Bieganie niesie za sobą szereg realnych korzyści zdrowotnych, które w dłuższej perspektywie pozytywnie wpływają nie tylko na organizm, ale również nastawienie mentalne do codziennych obowiązków i zajęć. Na początku liczy się sam ruch. Z biegiem czasu intensywność rośnie, a pokonywane dystanse wydłużają się.

Czytaj więcej

Jaskra – „niegroźne” objawy, groźne konsekwencje?

Szacuje się, że jaskra dotyka aż 70 mln osób na całym świecie, wśród których blisko 700 tys. stanowią mieszkańcy naszego kraju. Postępująca choroba powoduje uszkodzenie nerwu wzrokowego i pogorszenie jakości widzenia, a nieleczona może doprowadzić do całkowitej utraty wzroku. Jak chronić się przez tą chorobą? Jakie objawy powinny nas zaniepokoić i skłonić do wizyty u specjalisty?

Czytaj więcej