WomanMagazine.pl

Jak ograniczyć jedzenie słodyczy?

Podjadanie słodyczy to zmora wielu osób, które próbują zrzucić zbędne kilogramy, w jaki sposób możemy sobie poradzić z tą pokusą?

Standard Post with Image

Która z nas potrafi oprzeć się kolejnej kostce czekolady zalegającej w szafce albo kawałkowi ciasta? No właśnie! Istnieje jednak kilka sposobów, które mogą nam to ułatwić.

Dlaczego warto ograniczyć jedzenie słodyczy?

Po pierwsze zacznijmy od uświadomienia sobie, dlaczego warto ograniczyć jedzenie słodyczy. Przede wszystkim ze względu na zdrowie. Cukier znajdziemy w zasadzie wszędzie, najwięcej jest go natomiast w słodyczach. Występuje w nich często pod postacią syropu glukozowo-fruktozowego. Jednak bez względu na formę, spożywany w nadmiernej ilości osłabia nasz układ odpornościowy, co przyczynia się do rozwoju pasożytów, stanowi też podstawę otyłości i próchnicy.

Zbilansuj dietę

Zbilansowana dieta to pierwszy krok do tego, by łatwiej było nam ograniczyć zjadane słodycze. Duże ilości błonnika, węglowodany złożone, warzywa, owoce oraz produkty o niskim indeksie glikemicznym. Wszystko to wpłynie na to, że zmniejszy się nasze zapotrzebowanie na coś słodkiego. Dobrym nawykiem jest też wprowadzenie regularnych posiłków. Zaleca się spożywanie niewielkich porcji jedzenia oraz wypijanie około 2 litrów wody dziennie, co pozwoli nam uniknąć napadów głodu. Do podstaw zdrowej diety wprowadźmy też zdrowy zamiennik cukru w postaci miodu. 

Nie kupuj słodyczy

Aby nie jeść słodyczy najlepiej się nimi nie kusić i po prostu pozbyć się ich zapasów z domu. Skoro nie będziemy miały słodyczy w domu, nie zjemy ich. Aby nie robić niepotrzebnych zapasów słodyczy, warto chodzić do sklepu z listą zakupów. Nasza uwaga będzie skupiona na poszukiwaniu określonych towarów, dzięki czemu nie będziemy się rozpraszać.

Jeśli chcemy zjeść coś słodkiego, może warto przygotować ciasto lub ciasteczka w domu? Przynajmniej będziemy wiedziały, co się w nich znajduje. Jako zastępnik słodyczy warto wykorzystać owoce. W nich również znajduje się cukier. Dlatego też nie przesadzajmy z nimi. Choć oczywiście są zdrowsze niż słodycze. Możemy też zjeść kilka suszonych owoców. 

Nie wszystko naraz 

Pamiętajmy, że nie od razu uda nam się ograniczyć jedzenie słodkości, ale możemy to zrobić metodą małych kroków, jedząc po prostu mniej słodyczy. Co ciekawe czasami nasz organizm domaga się słodyczy, ponieważ brakuje nam białka w organizmie. A jeśli już koniecznie musisz kupić coś słodkiego, to może warto wybrać coś zdrowego, czyli gorzką czekoladę. Warto też zastanowić się nad swoją dietą, dobrze, by były w niej produkty pełnoziarniste, zdrowy tłuszcz i chude mięso.

Podobne artykuły

MEZOTERAPIA MIKROIGŁOWA DAJE TAKIE EFEKTY JAK TRADYCYJNY LIFTING?

O mezoterapii mikroigłowej rozmawiamy z doświadczoną kosmetolog Kamilą Osowską. W swojej klinice w Krakowie posiada najnowocześniejsze rollery do wykonania zabiegu. Czy pozwalają uzyskać efekt liftingu bez skalpela? Jak wygląda zabieg? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszej rozmowie.

Czytaj więcej

JAK SUROWE WYCHOWANIE WPŁYWA NA DZIECKO?

Surowe, twarde wychowanie dziecka uznawane było niegdyś za odpowiednie. Wydawało się, że dziecko, któremu nie pozwalano na swobodę, będzie w przyszłości bardziej samodzielne i silne psychicznie. Dzisiejsze badania pokazują, że nic bardziej mylnego. Dzieci wychowywane w ten sposób bardziej narażone są na zaburzenia psychiczne oraz spadek samooceny!

Czytaj więcej