WomanMagazine.pl

Dieta arbuzowa – w sam raz na letni detoks!

Czy istnieje dieta wyszczuplająca, która jest jednocześnie pyszna, słodka i soczysta? Jak najbardziej... A do tego skuteczna? Zdecydowanie! Arbuz jest hitem tego lata, nie tylko jako modny wzór, ale wyjątkowy smak i widoczne działanie. Ponadto idealnie pasuje do bikini i wieczornych plotek z przyjaciółkami...

Standard Post with Image

Lato to czas pysznych świeżych owoców i warzyw, które znajdziemy na pobliskim targu. Korzystajmy więc z dobrodziejstw słonecznych miesięcy i wybierzmy tropikalnego arbuza! Nie tylko ze względu na wyjątkowo orzeźwiający smak... Jest zdrowy, zawiera dużą ilość likopenu (dobrego antyutleniacza), potasu i witamin: A, B6 i C. To także duża ilość wody, dzięki czemu prawidłowo się nawodnimy.

Dieta arbuzowa to dieta jednoskładnikowa, którą możemy stosować sezonowo (w okresie letnim). Powinno się jej jednak trzymać nie częściej niż raz, dwa razy w tygodniu. Średnie dzienne spożycie plasuje się na poziomie ok. 700 kcal. Taka głodówka to gwarancja szybko zrzuconych kilogramów, która niestety nie zabezpiecza przed efektem jo-jo! Pamiętajmy, że w dniach stosowania diety pijemy jedynie wodę niegazowaną i sok z arbuza. Musimy więc podjąć racjonalną decyzję i zastanowić się, co jest naszym rzeczywistym celem. Jeśli zależy nam tylko na chudnięciu, być może nie warto... Jeśli chcemy podążać za zdrowiem, dobrze pamiętać, że w diecie arbuzowej pojawiają się także inne bardzo pożądane działania! :)

 

Zalety arbuza

Jako że owoc w 90% składa się z wody, jest bardzo nisko kaloryczny. W jego skład wchodzą mikroelementy, takie jak magnez, żelazo, sód, potas i wapń, a także witaminy: A, C, B1, B6. Do jego głównych zalet należy regulacja układu pokarmowego, przyspieszenie metabolizmu i wspomożenie układu krążenia. Ponadto arbuz cechuje się właściwościami moczopędnymi, dzięki czemu jest pomocny osobom z problemami nerek. Bardzo ważną zaletą stosowanego przez naszego arbuza jest jednak usuwanie toksyn z organizmu, a także rozszerzanie naczyń krwionośnych. Nie ulega wątpliwości, że ten owoc ma w sobie to coś ;)

 

Przeciwwskazania

  • diety nie zaleca się kobietom w ciąży
  • osobom chorym na cukrzycę
  • dzieciom i młodzieży

 

Decydując się na dietę arbuzową, pamiętajmy o tym, że istnieje duże ryzyko, że zgubione kilogramy dość szybko do nas wrócą. Jest to również dieta osłabiająca organizm. Powinniśmy więc podejść do niej racjonalnie i na miarę możliwości naszego organizmu, chociaż bardzo często trudno jej się oprzeć ;)

 

Podobne artykuły

DIETA MIND – CZYLI CO JEŚĆ, BY USPRAWNIĆ MÓZG

Moc jedzenia zaskakuje na każdym kroku, a jeść dobrze oznacza dbać o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Według naukowców dieta MIND może istotnie zmniejszać ryzyko zachorowalności na Alzheimera i usprawnić Twoją pamięć! Chcesz wiedzieć więcej?

Czytaj więcej

KOBIECY DETOKS

Stosowałyście jakieś diety oczyszczające? Czułyście się po nich lepiej, czy nie widziałyście różnicy? Można powiedzieć, że żyjemy w toksycznym środowisku, gdzie detoks – oczyszczanie z toksyn – wydaje się bardzo użyteczne. Z drugiej strony, czy faktycznie? Przecież organizm sam się oczyszcza, za pomocą nerek i wątroby…

Czytaj więcej