WomanMagazine.pl

CYKLICZNE „OBŻARSTWO”, CZYLI O ZWIĘKSZENIU ŁAKNIENIA W „TE” DNI

Zauważyłaś, że wraz ze zbliżającą się miesiączką nabierasz ogromnego apetytu i jesteś w stanie pomieścić niezliczone ilości jedzenia? Jesz, ale wciąż czujesz, że możesz więcej – wydaje Ci się to trochę dziwne? Spokojnie, nie jesteś sama, a Twoja przypadłość jest w zupełności wytłumaczalna i to przez samą naturę. Warto jednak wiedzieć na ten temat więcej, z uwagi na ok. 28-dniową powtarzalność ;-)

Standard Post with Image

Badania opublikowane w „Psychological Medicine” pokazują, że na początku cyklu miesiączkowego zwiększenie łaknienia jest całkowicie uzasadnione. Jednak choć naturalna jest skłonność do słodyczy, to niekoniecznie należy się jej poddawać. Ochota na przekąski wzrasta, ponieważ dochodzi do stanu hipoglikemii, czyli spadku poziomu cukru we krwi. A to wszystko za sprawą hormonów jajnika, bo to właśnie produkcja hormonów żeńskich odpowiada za nasilenie głodu w tym czasie. Hormony te związane są również z ryzykiem genetycznych zaburzeń psychicznych wśród kobiet. Dzięki temu lekarze mogą wskazać konkretne miejsca cyklu kobiet, przewidując, kiedy ich zachowania staną się intensywniejsze.

Największe łaknienie pojawia się przed okresem, czyli w drugiej fazie cyklu miesiączkowego i utrzymuje się mniej więcej do drugiego dnia krwawienia. Jest to jeden z objawów PMS (Zespołu Napięcia Przedmiesiączkowego), czyli nierównowagi hormonalnej w organizmie. Tyczy się to zarówno sfery fizycznej, jak i psychicznej. Jako kobieta musisz kontrolować swoje zachowania, bo wraz z nadmierną ilością przekąsek mogą pojawić się… wyrzuty sumienia.

Oto kilka porad, jak możesz pomóc sobie w tym „trudniejszym” dla organizmu czasie:

Przeciętny cykl kobiety trwa 28 dni, a podczas każdego z tygodni organizm domaga się innych składników odżywczych. Ważne jest, aby w oparciu o analizę dopasować odpowiednią dietę do własnego cyklu. Jest to o tyle istotne, że to, co jemy, wpływa na samopoczucie i często nie warto poddawać się nierozsądnym chwilom uniesień w stosunku do słodyczy.

  • Spożywaj ok. 4-5 niewielkich posiłków dziennie. Pomoże to zbalansować ilość cukru we krwi i sprawi,  że składniki odżywcze będą się lepiej wchłaniać.
  • Posiłki powinny być lekkostrawne. Ogranicz przetworzoną żywność i wzdymające warzywa strączkowe, z uwagi na pojawiające się dolegliwości (wzdęcia, ociężałość), które lepiej zastąpić gotowanymi jarzynami i zawierającymi witaminy świeżymi warzywami. Nie przesadzaj z ilością owoców, ponieważ nadmiar fruktozy prowadzi do wzdęć, ale nie ograniczaj się z pełnoziarnistym pieczywem.
  • Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika w posiłkach. Dzięki temu uczucie sytości będzie się utrzymywało przez dłuższy czas.
  • Nie zaleca się spożywania mocnej kawy i alkoholu. Warto zaprzyjaźnić się w tym czasie z herbatami owocowymi i ziołowymi.
  • Z pewnością pozytywnie zadziała lekki wysiłek fizyczny. Sport to endorfiny, a endorfiny to gwarantowana poprawa samopoczucia.

Podobne artykuły

„Wakacje na Bali”, czyli naturalne kosmetyki marki HAGI

Jak złapać chwilę oddechu i świeżości w środku lata? Może dzięki zapachom: trawy cytrynowej, wanilii, grapefruita, szałwii i cedru - zamkniętym w wysokiej jakości naturalnych produktach..? Przedstawiamy Wam cudowną serię marki Hagi – „Wakacje na Bali”.

Czytaj więcej

ODLICZAMY DNI DO WIELKIEGO OTWARCIA GOJUMP – PARKU TRAMPOLIN W KRAKOWIE

Kraków śmiało może powiedzieć, że nadąża za współczesnymi atrakcjami! Już 21 maja wielkie otwarcie największego w Małopolsce parku trampolin. Będzie to trzeci co do wielkości taki obiekt w Polsce i jeden z większych w Europie! Przy ulicy Centralnej 41a na wszystkich gości czeka aż 2000 m2 wyskokowych wrażeń, a wśród nich największa w kraju Mega Trampa – 37 m2 czystej adrenaliny!

Czytaj więcej