WomanMagazine.pl

Superfoods w diecie dziecka - jak uzupełnić menu o cenne dla zdrowia składniki

Coraz częściej w kontekście odżywiania słyszymy o tzw. superfoods. Są to produkty o wyjątkowo dobroczynnym wpływie na organizm, dlatego warto zadbać o ich obecność w diecie dziecka, a najlepiej wprowadzić do menu całej rodziny.

Standard Post with Image

Superfoods to produkty posiadające cenne właściwości odżywcze, doskonałe walory smakowe, zdrowotne i energetyczne. Pomagają między innymi wzmocnić układ odpornościowy, korzystnie wpływają na pamięć i koncentrację oraz działają przeciwzapalnie.
Dzięki szerokiej ofercie produktów zawierających w swoim składzie superfoods, wprowadzenie ich do diety jest bardzo proste i nie wymaga zbędnego wysiłku.

Lokalne superfoods

Wiśnie to owoce, których prozdrowotne właściwości znane są od dawna. Są one cenione przede wszystkim ze względu na swój dobroczynny wpływ na serce. Wspomagają jego pracę, gdyż są bogate w antocyjany, potas, witaminę C oraz błonnik. Wiśnie pomagają również w łagodzeniu schorzeń pęcherza moczowego oraz są znakomitym środkiem na bezsenność. Zawierają dużą ilość przeciwutleniaczy, które chronią organizm m.in. przed nowotworami i procesem starzenia.

Jabłka to nasz kolejny lokalny superfood. Regulują pracę jelit, wspierają pracę mózgu oraz oczyszczają organizm z toksyn. W medycynie naturalnej jabłka stosuje się m.in. na biegunkę u dzieci i chorobę wrzodową u osób dorosłych. Herbatka ze skórki jabłka jest doskonałym środkiem na łagodzenie stanów zapalnych jamy ustnej i gardła. To właśnie pod skórką jabłka gromadzi się prawie połowa zawartości witaminy C, dlatego warto zachęcać dzieci do jedzenia surowych, nieobranych jabłek.

Owoce możemy podawać dzieciom zarówno jako przekąskę między posiłkami lub jako dodatek do musli i jogurtów.

Smacznie i zdrowo

W dobrze zbilansowanej diecie powinny znaleźć się różnorodne, nieprzetworzone produkty także z kategorii nasion czy strączków.

Quinoa (komosa ryżowa) z uwagi na wysoką wartość odżywczą oraz zawartość pełnowartościowego białka jest doskonałym uzupełnieniem diety bezmięsnej. Z tego względu polecana jest zwłaszcza dla wegetarian oraz dzieci. Quinoa posiada niski indeks glikemiczny, co sprawia, że może być spożywana przez cukrzyków i osoby chore na insulinooporność. Komosa ryżowa nie zawiera glutenu, jest więc odpowiednia dla osób będących na diecie bezglutenowej.

Jednym ze sposobów na wyjątkowo smaczne wprowadzenie quinoa do menu są na przykład gofry Yummity. Kompozycja do ich przygotowania opiera się właśnie na mące z komosy ryżowej. Gofry nie mają dodatku cukru, można więc przyrządzić je na słodko lub wytrawnie – w zależności od preferencji.

Amarantus (szarłat) to kolejny produkt na liście superfoods. Nie jest to typowe zboże, a tzw. pseudozboże, gdyż ma przybliżony do zbóż skład chemiczny, ale znacznie wyższą wartość odżywczą.

Dzięki wysokiej zawartości żelaza i kwasu foliowego, amarantus korzystnie wpływa na morfologię krwi. Poprawia także pamięć i koncentrację oraz działa przeciwzapalnie. Amarantus jest bogaty w wapń, potrzebny dla prawidłowej mineralizacji i budowy kości. Zawartość wapnia w amarantusie jest wyższa niż w mleku, dlatego jest on doskonałym uzupełnieniem wapnia w diecie dzieci. Jest on także źródłem pełnowartościowego białka – kompletnego we wszystkie aminokwasy, których nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać, a które są niezbędne do budowy i naprawy komórek naszego ciała.

Amarantus może być spożywany w formie ugotowanej, w postaci płatków śniadaniowych lub jako mąka, gdyż jest doskonałym bezglutenowym zamiennikiem dla jasnej mąki pszennej. Duże ilości amarantusa znajdują się także w produktach Yummity – Szybkie Dania (smaki: Afryka i Peru), które pozwalają na łatwe przygotowanie pełnowartościowego dania.

Sposobem na smaczne wprowadzenie amarantusa do dziecięcego menu są bezglutenowe muffiny Yummity. Występują one w 3 wariantach smakowych: wiśniowym, jabłkowym lub kokosowym. Są to w 100% naturalne produkty, w składzie których znajdziemy mąkę z amarantusa, cukier kokosowy oraz liofilizowane, pełne aromatu owoce. Słodkie Muffiny Yummity to również bogate źródło błonnika, wapnia, magnezu i żelaza.

Superfoods to cenne dla naszego organizmu i zdrowia produkty, które powinny jak najczęściej gościć na naszych stołach. Wprowadzajmy je więc w daniach głównych, deserach czy spożywajmy w formie przekąsek.

Podobne artykuły

GOjump: TYDZIEŃ DZIECKA W NAJWIĘKSZYM PARKU TRAMPOLIN W MAŁOPOLSCE!

Już w najbliższy czwartek (26 maja) zaczyna się Tydzień Dziecka w parku trampolin GOjump przy ul. Centralnej 41a w Krakowie. Organizatorzy przygotowali moc atrakcji i dodatkowe zajęcia z trenerami (w cenie biletów). Wielki finał: 1 czerwca od godz. 16.00.

Czytaj więcej

Czy joga jest dla dzieci? – wywiad z Emilią Burkiewicz

Czy dzieci mogą praktykować jogę? Czy zajęcia różnią się od tych dla dorosłych? Czy zajęcia z jogi i uważności mają szansę zawitać w przedszkolach i szkołach - o tym rozmawiamy z Emilią Burkiewicz, certyfikowaną nauczycielką jogi dziecięcej.

Czytaj więcej