WomanMagazine.pl

Pozbądź się stresu

Stres może dopaść nas w każdej chwili, a jego przyczyny mogą być różne. Dzisiaj radzimy, w jaki sposób możemy go skutecznie zmniejszyć.

Standard Post with Image

Stres może być naszym sprzymierzeńcem, pojawia się, by zmobilizować nas do działania stawiając organizm w stan gotowości. Jednak długotrwały stres może negatywnie wpływać na jakość naszego życia oraz nasze zdrowie. Oto kilka patentów, które mogą pomóc nam w walce ze stresem. 

Odnajdź stresory

W pierwszej kolejności musimy się zastanowić nad tym, co nas stresuje. Wypiszmy wszystko, co w ciągu dnia przyprawia nas o szybsze bicie serca. Rozpatrzmy każdy stresor z osobna i zastanówmy się, które z nich możemy wyeliminować i w jaki sposób. Warto uświadomić sobie, że nie na wszystko mamy wpływ, dlatego konieczna będzie zmiana nastawienia. Jeśli odkrycie stresorów jeszcze bardziej nas męczy, warto zastanowić się nad tym, jaki jest najgorszy scenariusz, który może się zdarzyć. Przyjmijmy go, a następnie zróbmy co w naszej mocy by uniknąć takiej sytuacji.

Ruszaj się i odpoczywaj!

Poziom kortyzolu w naszym organizmie może obniżyć drzemka i to nawet 15- minutowa. Nie zapomnijmy jednak o regularnym dostarczeniu naszemu organizmowi odpowiedniej dawki snu, wyspane będziemy miały więcej siły do radzenia sobie z tym, co przed nami. Pomóc może też kładzenie się o tej samej porze. Podobnie na nasz organizm wpłynie także ruch, który dodatkowo zwiększa poziom endorfin, które odpowiadają za uczucie szczęścia. W pracy skupmy się na robieniu jednej rzeczy na raz, zamiast wykonywania kilku jednocześnie.

Postaw na radość

Śmiech sprawia, że nasze ciało rozluźnia się i uwalnia od napięć. Nie jesteśmy w stanie jednocześnie śmiać się i stresować, dlatego każdego dnia zadbajmy o odpowiednią dawkę śmiechu! Nieważne czy będzie to śmiech spowodowany zabawnym filmikiem, czy śmiech z żartu współpracownika. Co ciekawe nawet sztuczny uśmiech powoduje uwalnianie się hormonów odpowiedzialnych za dobre samopoczucie. Śmiejmy się więc jak najczęściej.

Dieta to podstawa!

Jak zawsze nie zapominajmy też o zbilansowanej diecie, która jest podstawą. Warto, by była ona bogata w witaminy z grupy B, które wzmacniają system nerwowy. Znajdziemy je w kaszach, fasoli, pestkach słonecznika, wołowinie, drobiu czy rybach. Przyda nam się również  magnez, który stabilizuje funkcje układu nerwowego oraz prace mózgu. Jedzmy dużo kaszy gryczanej, fasoli, orzechów, magnez znajdziemy również z gorzkiej czekoladzie i bananach. Zadbaj o zbilansowaną dietę, bogatą w odpowiednią dawkę wody, zjedz śniadanie i zmień przekąski na owoce i warzywa.

Podobne artykuły

DLACZEGO WARTO SIĘ WSPINAĆ?

Wspinaczka to sport wytrzymałościowy. Żeby zacząć, wystarczy znaleźć kogoś, kto nas pokieruje na początku naszej przygody. Potem już pójdzie jak z płatka! Ale czy zawsze? Jedno jest pewne – z pewnością warto spróbować!

Czytaj więcej

KOCHAJ I TROSZCZ SIĘ! CZYLI O AKCJI LOVE&CARE

„Love and care!” – tak marka Bobini Baby zachęca do przyłączenia się do akcji dla świeżo upieczonych rodziców. Love&Care to jednak dużo więcej niż zwykłe hasło. To pomoc i zwrócenie uwagi na najważniejsze potrzeby małego dziecka, w trosce o jego prawidłowy rozwój, który trzeba wspierać nieustannie już od chwili narodzin!

Czytaj więcej