Spółka w komunikacie zamieszczonym na swojej stronie poinformowała, że planuje zamknąć 1000 do 1200 lokalizacji spośród 7412 wszystkich sklepów. Poinformowano, że większość z nich to starsze placówki należące do innych marek niż Zara. Na razie nie podano, czy i w ogóle zamknięcie placówek nastąpi w Polsce.
Jak informuje „The Guardian” Inditex zapewnia, że zatrudnienie pozostanie na tym stabilnym poziomie, a pracownicy będą mogli pracować na innych stanowiskach np. przy wysyłce paczek przez internet.
Decyzja o likwidacji części sklepów powstała na wskutek epidemii koronawirusa. Grupa poinformowała, że w pierwszym kwartale roku 2020 zanotowała spadek sprzedaży o 44 procent do 3,3 miliarda euro. W tym czasie o 50 procent wzrosła sprzedaż przez internet, na której spółka planuje skupić się w najbliższych latach. Na ofertę e-commerce planuje przeznaczyć do 2022 roku 1 miliard euro, a także dodatkowo przeznaczy 1,7 miliarda euro w sklepach, by móc ulepszyć integrację ze stronami internetowymi.