WomanMagazine.pl

Nieśmiertelne okulary, coraz popularniejsze soczewki

Co drugi dorosły Polak nosi okulary. Zazwyczaj ma tylko jedną parę, którą kupił w salonie optycznym. Na nowe zdecyduje się tylko wtedy, kiedy zniszczą się oprawki lub szkła albo zmieni się jego wada wzroku. Rośnie też liczba zwolenników soczewek kontaktowych, także wśród mężczyzn. Najczęściej kupujemy je w Internecie i średnio wydajemy na nie 80 złotych miesięcznie.

Standard Post with Image

Do korekcji wzroku Polacy wybierają głównie okulary korekcyjne. Znajdziemy je na nosie co drugiego dorosłego – podaje Główny Urząd Statystyczny. Z badań przeprowadzonych przez sieć salonów optycznych Twoje Soczewki wynika, że 62% Polaków posiada tylko jedną parę okularów. 3 na 10 ankietowanych ma na zmianę drugie okulary. Najczęstszym powodem kupna nowej pary jest… przymus. Kupujemy je, bo zmieniła się wada wzroku (odpowiedziało tak 45% badanych) albo zniszczyły się oprawki lub soczewki okularowe (39% ankietowanych).

Najczęściej okulary kupujemy w salonie optycznym – 95% ankietowanych odpowiedziało, że to właśnie tam decyduje się na zakup oprawek i soczewek okularowych. Raptem 3% badanych decyduje się złożyć zamówienie okularowe w sklepie internetowym. Z czego to wynika?

 Przed zakupem nowych okularów korekcyjnych warto przymierzyć kilka par opraw. To w końcu niezwykle charakterystyczny element naszego wyglądu. Najbezpieczniej skorzystać z porady optyka, optometrysty lub wyszkolonego konsultanta w salonie optycznym. Coraz popularniejsze stają się też przymierzalnie okularów, gdzie przez Internet możemy za darmo zamówić kilka par opraw i przymierzyć je w salonie pod okiem specjalisty. To naprawdę ważne, bowiem źle dopasowana oprawa może wręcz uniemożliwić komfortowe używanie okularów. Ustrzegajmy się też dobierania mocy soczewek okularowych bez konsultacji z optometrystą lub okulistą, zwłaszcza tych do czytania, które dostępne są w supermarketach lub aptekach. Niewłaściwie dobrana moc soczewek okularowych może tylko zaszkodzić naszemu wzrokowi, zamiast go skorygować – tłumaczy Laura Wanzel, optometrysta z salonu optycznego Twoje Soczewki.

Ale czy Polacy lubią się w okularach?

– Co drugi okularnik przyznaje, że lubi swoje okulary i właściwie to nic nie przeszkadza mu w ich noszeniu. Raptem 14% nie czuje się w nich atrakcyjnie, a 10% uważa je za niewygodne i przeszkadzające w codziennych sytuacjach. Na szczęście, tacy pacjenci bez problemu mogą znaleźć odpowiednią i zarazem genialną w swej prostocie alternatywę – soczewki kontaktowe – dodaje Laura Wanzel.

A te stają się coraz popularniejsze. Szacuje się, że 1,2 mln Polaków używa soczewek kontaktowych, gdzie jeszcze kilka lat temu mówiono o niespełna 1 mln użytkowników. Najczęściej kupujemy je w sklepie internetowym (64% ankietowanych). Co trzeci soczewkowicz po nową parę wybiera się do salonu optycznego. Polacy nie mają nawyku kupowania soczewek kontaktowych w drogerii lub aptece. Tylko odsetek soczewkowiczów w tych miejscach zaopatruje się w soczewki.

Co miesiąc na soczewki kontaktowe wydajemy średnio 80 złotych. Jakie są najpopularniejsze? Miesięczne – to właśnie po nie sięga 52% Polaków. Drugie najczęściej wybierane są soczewki jednodniowe – 26% decyduje się na ich zakup. Dwutygodniowe soczewki kupuje co piąty użytkownik. Pozostałe 2% to soczewki roczne.

– Po soczewki kontaktowe sięgają głównie kobiety – stanowią one 78% wszystkich użytkowników. Mężczyźni, których jest 22%, zazwyczaj mają problemy z włożeniem zbyt miękkiej soczewki do oka. Dlatego jako pierwsi pomyśleliśmy o tym, aby stworzyć soczewki kontaktowe dla mężczyzn – MonoVision® Daily Man Extreme. Są łatwe w aplikacji i idealnie sprawdzają się podczas uprawiania sportów, nawet tych ekstremalnych – mówi Jacek Szkólski, prezes Avenir Medical Poland.

-----------------------------

Badanie zostało przeprowadzone przez Twoje Soczewki, sieć salonów optycznych, które oferują soczewki kolorowe, okulary korekcyjne i wszelkie preparaty służące do pielęgnacji wzroku. Twoje Soczewki razem z siecią salonów optycznych Gafas tworzą łącznie ponad 60 salonów w całej Polsce, które należą do grupy Avenir Medical Poland.

Podobne artykuły

Wigilia w restauracji coraz modniejsza

Polacy coraz chętniej decydują się na Wigilię poza domem. Odsetek osób wybierających restauracje na miejsce wigilijnej kolacji rośnie z roku na rok. Lokale też są coraz lepiej przygotowane na tę okoliczność. Rodzinny nastrój nie musi już ograniczać się do własnych czterech kątów.

Czytaj więcej

Wybieramy okulary przeciwsłoneczne

Latem trudno wyobrazić sobie bez nich przebywanie na zewnątrz. Docenimy je nie tylko w czasie pieszych wędrówek, ale i podczas uprawiania sportu. Na co powinnyśmy zwrócić uwagę wybierając okulary przeciwsłoneczne?

Czytaj więcej