WomanMagazine.pl

Poprawiamy nasz sen z feng shui

Nie od dzisiaj wiadomo, że sen stanowi istotny element naszego życia, który pozwala nam odzyskać energię i pozbyć się zmęczenia. Jak poprawić jego jakość, abyśmy jeszcze lepiej mogły funkcjonować w czasie dnia? Z pomocą przychodzi nam chińska filozofia feng shui.

Standard Post with Image

Sen regeneruje nasze ciało i umysł, ale pod warunkiem, że spokojnie przesypiamy całą noc. Wpływa na to między innymi sposób, w jaki urządzona jest nasza sypialnia. Oto zasady, które pomogą nam poprawić jakość snu. 


Bez zbędnej elektroniki

Na ile to możliwe, nie umieszczajmy w sypialni telewizora, z jednej strony może kusić nas, by tuż przed snem oglądać telewizję, co może negatywnie wpłynąć na zasypanie, z drugiej strony czas ten możemy spędzić na przykład na rozmowie z partnerem. Telewizor emituje też fale elektromagnetyczne, a te negatywnie wpływają na nasze zdrowie.

Dbaj o porządek

Nie gromadźmy w sypialni zbędnych przedmiotów, bałagan w sypialni wedle feng shui symbolizuje niedokończone sprawy i problemy z koncentracją. Nieporządek może też negatywnie odbijać się na naszym śnie. Dlatego wyrzućmy zbędne rzeczy i utrzymujmy porządek. 

Właściwe ułożenie 

Łózko powinno stać tyłem do ściany, powinniśmy mieć swobodny dostęp do łóżka z trzech stron. Istotna jest również jakość materaca oraz materiału, z którego wykonane jest łózko. Dlatego zaleca się drewno lub inne naturalne materiały, które sprzyjają wypoczynkowi oraz pozytywnie wpływają na jakość snu. Najlepiej by było to łózko na nóżkach z zaokrąglonymi wykończeniami. Nie zaleca się spania na składanych kanapach i sofach, ponieważ kojarzą się one z pośpiechem. Również ściany w sypialni powinny być pomalowane na spokojny kolor, który ułatwi relaksację.

Nieco powietrza

Odpowiednia ilość świeżego powietrza to kolejny z elementów pozwalający na zdrowy sen. Dlatego wietrzmy pomieszczenie, nie tylko latem i w ciepłe dni, ale i zimą. Pomóc może nam też odświeżacz powietrza, który poprawi jakość powietrza oraz zwiększy zawartość tlenu w pokoju.

Nie są to najpewniej rady, które słyszymy po raz pierwszy, wiele z nich nie wymaga też gwałtownych zmian. Biorąc pod uwagę, jak dużo czasu spędzamy w sypialni, warto poświęcić odpowiedniemu wystrojowi tego miejsca nieco czasu. 

Podobne artykuły

HORMONY NA DOBRY SEN

Podczas snu nasz organizm pracuje wolniej. Nie oznacza to jednak, że nie ma co robić w tym czasie! Zachodzą w nim ważne procesy związane z produkcją hormonów, decydujące o funkcjonowaniu tkanek i narządów naszego ciała.

Czytaj więcej

5 sprawdzonych sposobów na dobry sen

Za oknem już dawno ciemno. Zegar tyka nieubłaganie, odmierzając płynący czas, a Ty nadal nie śpisz, choć bardzo byś chciała... Jutro jest tyle spraw do załatwienia. Nie możesz zaspać, więc nieustannie sprawdzasz, która jest godzina lub choć usypiasz dość szybko, Twój sen jest przerywany nerwowymi pobudkami. W konsekwencji nowy dzień witasz wykończona, niedospana i w niezbyt pogodnym humorze…

Czytaj więcej