WomanMagazine.pl

Jak zdrowo przytyć?

Wszędzie przeczytać możemy liczne rady dotyczące tego, w jaki sposób zrzucić zbędne kilogramy, a co z paniami, które pragną przytyć? Dzisiaj skupiamy się na nich, radząc, co należy zrobić, by zyskać kilka kilogramów.

Standard Post with Image

Po pierwsze - motywacja 

Problemy z wagą mogą być spowodowane różnymi przyczynami. Czasami jesteśmy szczupłe z natury, z racji szybkiej przemiany materii, innym razem utrata kilogramów wiąże się z problemami zdrowotnymi, dlatego w pierwszej kolejności warto wykonać podstawowe badania, aby upewnić się, czy nic nam nie dolega. Podstawą stylu życia, który pozwoli nam przytyć, są trzy elementy - dieta, aktywność fizyczna oraz wytrwałość w dążeniu do realizacji planu. Motywujące może być też to, dlaczego chcemy przytyć, może źle czujemy się w swoim ciele, albo pod wpływem różnych czynników straciłyśmy kilka kilogramów, które chcemy na powrót odzyskać? 

Tego się wystrzegaj

Mogłoby nam się wydawać, że aby przytyć wystarczy jeść niezdrowe, wysokokaloryczne przekąski w końcu bardzo często, właśnie ten składniki wymieniają osoby, które narzekają na wzrost wagi. Nie zapominajmy jednak, że dieta powinna zaspokoić podstawowe zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Powinna więc składać się ze składników, które dostarczą nam energii, ale również białka, witamin i składników mineralnych czy innych istotnych składników odżywczych. Dlatego nie sięgajmy po żywność typu fast food, bo stanowi ona źródło nasyconych kwasów tłuszczowych, które działają prozapalnie. Przekąski i słodycze również stanowią źródło nasyconych kwasów tłuszczowych. Należy pamiętać, że kofeina i nikotyna przyspieszają proces przemiany materii oraz zubożają organizm o składniki mineralne. Również stres nie sprzyja przybieraniu na wadze.

Przytyć? To proste!

Co zatem należy robić, by przytyć? Po pierwsze postaw na regularne posiłki, powinno być ich przynajmniej 5 dziennie, a odstępy pomiędzy nimi nie powinny wynosić więcej niż 4 godziny. Miejmy też na względzie, że z racji naszego celu, powinniśmy dostarczy organizmowi posiłki o większej kaloryczności niż jego codzienne wydatki energetyczne. Za podstawę żywienia uznajemy węglowodany złożone, czyli pieczywo razowe, kasze, makarony z pełnego ziarna czy ryż brązowy. Nie musimy rezygnować zupełnie z pieczywa białego, jednak spożywajmy je możliwie rzadko. Produkty pełnoziarniste zapewnią nam odpowiednią ilość węglowodanów złożonych oraz witamin z grupy B. Nie zapominajmy też o pełnowartościowym białku zwierzęcym w postaci serów twarogowych, kefirów, maślanki, jaj czy mięsa.

Białko buduje tkankę mięśniową w organizmie, co jest równie istotne, jeśli poza zyskaniem tkanki tłuszczowej, chcemy zadbać także o zwiększenie mięśni. Z pomocą przyjdą nam też zdrowe tłuszcze pochodzące z roślin i ryb. Nie zapominajmy również o tym, by każdy posiłek na ile to możliwe wzbogacić dawką warzyw i owoców, uzupełnią one dietę w błonnik rozpuszczalny oraz witaminy. Owoce, które pozwolą nam przytyć to, między innymi banany, awokado czy winogrona, z racji ich wysokiej kaloryczności. Do diety włączyć możemy również soki z owoców, zwłaszcza te świeżo wyciskane. Z pomocą  przyjdą nam też przekąski takie jak suszone banany.

Podobne artykuły

MEZOTERAPIA MIKROIGŁOWA DAJE TAKIE EFEKTY JAK TRADYCYJNY LIFTING?

O mezoterapii mikroigłowej rozmawiamy z doświadczoną kosmetolog Kamilą Osowską. W swojej klinice w Krakowie posiada najnowocześniejsze rollery do wykonania zabiegu. Czy pozwalają uzyskać efekt liftingu bez skalpela? Jak wygląda zabieg? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszej rozmowie.

Czytaj więcej

W SIDŁACH ZAZDROŚCI – JAK JĄ POKONAĆ?

Zazdrości pragniemy unikać jak ognia, w końcu już samo słowo wywołuje w nas nieprzyjemne skojarzenia, a często także złość. Dlaczego jest to uczucie tak często obecne w naszym życiu i czy zagraża stworzeniu szczęśliwego związku?

Czytaj więcej