WomanMagazine.pl

Jak poprawić wchłanianie witamin?

Żeby nasz organizm mógł właściwie funkcjonować, musimy zapewnić mu odpowiednią ilość składników mineralnych oraz witamin. Jednak samo dostarczenie mu odpowiednich składników to za mało, powinnyśmy zadbać też o to, by były one odpowiednio przyswajane.

Standard Post with Image

Witaminy i minerały różnią się pomiędzy sobą budową, przez co wchodzą w reakcje z innymi składnikami, może to spowodować ich gorsze wchłanianie. Wpływ na przyswajanie witamin może mieć również przyjmowanie przez nas leków. Natomiast czynniki takie jak temperatura, światło czy powietrze, mogą wpływać na utratę przez pożywienie niektórych składników odżywczych. Podpowiadamy co zrobić, by wpłynąć na poprawę wchłaniania witamin.

Zwiększamy przyswajalność

Jeśli nie jemy mięsa, weźmy pod uwagę fakt, że żelazo pochodzenia roślinnego słabiej się przyswaja. Dlatego warto dodać do pieczywa pełnoziarnistego kaszy lub roślin strączkowych, prodykty te bogate są w witaminę C, przez co zwiększają one przyswajalność żelaza. Do naszej diety warto dodać również chleb na zakwasie, umożliwia on lepsze wchłanianie żelaza, cynku, wapnia czy manganu. Jeśli należymy do miłośniczek roślin strączkowych i chcemy ułatwić ich trawienie, to warto wiedzieć, że ich moczenie przyniesie taki skutek. Warto też dodać do potraw pieprzu, zwiększy on ukrwienie przewodu pokarmowego, dzięki czemu polepszy przyswajalność składników odżywczych. Nie zapominajmy też o błonniku, jest on nie tylko zdrowy, reguluje też trawienie i zapewnia poczucie sytości. Zaleca się jednak nie przekraczać dawki 40 gramów dziennie, ponieważ ma on tendencję do usuwania cennych składników odżywczych z organizmu.

Przygotowywanie posiłków

Sposób przygotowywania posiłków również jest kluczowy, dla zachowania składników odżywczych. Gotowe dania są zazwyczaj wzbogacane tłuszczami wcześniej poddanymi obróbce cieplnej, dodatkowo znajdziemy w nich też zazwyczaj cukier, dodatki smakowe i barwniki. Składniki te przyczyniają się do występowania niedoborów witamin w organizmie. Miejmy się też na baczności, jeśli zbyt długo moczymy obrane warzywa i owoce, to wypłukiwane są z nich witaminy. Zwłaszcza te, które rozpuszczają się w wodzie. Świeże produkty tracą też swoje właściwości, jeśli są zbyt długo przechowywane. Podobnie może działać duża wilgotność albo wysoka temperatura. Nie zapominajmy też, że warzywa mrożone zazwyczaj mają mniej witamin niż warzywa świeże.

Podobne artykuły

MEZOTERAPIA MIKROIGŁOWA DAJE TAKIE EFEKTY JAK TRADYCYJNY LIFTING?

O mezoterapii mikroigłowej rozmawiamy z doświadczoną kosmetolog Kamilą Osowską. W swojej klinice w Krakowie posiada najnowocześniejsze rollery do wykonania zabiegu. Czy pozwalają uzyskać efekt liftingu bez skalpela? Jak wygląda zabieg? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszej rozmowie.

Czytaj więcej

W SIDŁACH ZAZDROŚCI – JAK JĄ POKONAĆ?

Zazdrości pragniemy unikać jak ognia, w końcu już samo słowo wywołuje w nas nieprzyjemne skojarzenia, a często także złość. Dlaczego jest to uczucie tak często obecne w naszym życiu i czy zagraża stworzeniu szczęśliwego związku?

Czytaj więcej