WomanMagazine.pl

Ratujemy zniszczone paznokcie

Łamliwe i zniszczone paznokcie to prawdziwe przekleństwo. Istnieje jednak wiele sposobów, które mogą pomóc nam poprawić kondycję naszych paznokci.

Standard Post with Image

Odżywki kosmetyczne


Kondycję paznokci możemy poprawić stosując odżywki oferowane przez wiele firm kosmetycznych. Dostępne są między innymi odżywki przyspieszające wzrost i regenerację paznokci, które bogate są w witaminy poprawiające stan naszych paznokci. Podczas wybierania odżywki warto zwrócić uwagę na to, by nie miała w swoim składzie formaldehydu, który jest substancją niszczącą płytkę paznokcia. Jego obecność prowokuje paznokieć do bronienia się i regeneracji. Niestety efekt widoczny jest tylko, gdy mamy nałożoną odżywkę, a po jej odstawieniu dochodzi do pogorszenia stanu płytki. Właściwie dobrana odżywka do paznokci wspomoże nasz paznokieć i będzie działał profilaktycznie, dlatego zaprzyjaźnijmy się z etykietami zapoznając się ze składem odżywek.

Naturalne sposoby na łamliwe paznokcie

Jeśli nie chcemy inwestować w odżywkę lub chcemy wzmocnić jej działanie domowymi sposobami, oto kilka z nich. Łamliwe paznokcie pomoże nam wzmocnić cebula, wystarczy wydrążyć w jej środku dziurę, do której wkładamy palec na około 15 minut. Po upływie tego czasu dokładnie myjemy ręce. W walce o piękne paznokcie wspomaga nas również naturalne olejki, wśród nich znajduje się olejek migdałowy. Wystarczą dwie łyżeczki olejku migdałowego zmieszać z oliwą z oliwek, następnie tak powstałą substancję odżywczą nałożyć wacikiem na paznokcie. Wzmacniające paznokcie działanie ma również czosnek, który siekamy drobno i następnie wrzucamy do szklanki, którą odstawiamy na chwilę. W powstałym preparacie moczymy paznokcie. Podobne działanie przyniesie też pocieranie paznokcia ząbkiem czosnku

Dieta

Bez wprowadzenia odpowiedniej diety wzmacnianie od zewnątrz będzie niestety działaniem krótkoterminowym. Podstawą jest witamina D, która sprawia, że paznokcie są mocne i zdrowe. Witaminę D znajdziemy w jajkach i nabiale, organizm jest ją w stanie również sam wyprodukować, pod warunkiem, że będziemy przebywać przez dłuższy czas na słońcu. Paznokcie może osłabiać restrykcyjna dieta i długotrwałe głodówki, które pozbawiają organizm składników odżywczych takich jak białko. Dlatego nie zapomnijmy o spożywaniu mięsa, drobiu, ryb, owoców morza czy jaj. Z kolei witaminę B1, zapewnią nam płatki owsiane, otręby pszenne, pieczywo pełnoziarniste, gruboziarniste kasze czy inne przetwory zbożowe. Z kolei witaminę B6 i B5 znajdziemy w pestkach słonecznika i nasionach sezamu. Nie zapominajmy też nawodnić organizmu pijąc dużo wody oraz soków owocowych czy warzywnych, które zawierają potas. Nie zapomnijmy również o wartości witaminy A, którą znajdziemy w marchewce.