WomanMagazine.pl

MAGIA MERCHANDISINGU

Dawno, dawno temu kupowaliśmy to co było. Potem nadeszły lepsze czasy, kiedy w sklepach wybieraliśmy to, co najbardziej nam się podobało. A dzisiaj? W oparciu o co podejmujemy konsumenckie decyzje? Merchandising czy produkt, co jest numerem jeden na sklepowych półkach?

Standard Post with Image

Merchandising to narzędzie komunikacji marketingowej bazujące na efektownym (i efektywnym!) eksponowaniu oferty sklepu. Ważny jest zarówno towar na półkach jak i cała przestrzeń sklepowa. To forma aktywizacji sprzedaży wykorzystująca nasze emocje. Badania wykazują, że ponad 60% konsumentów rezygnuje z zakupu z powodu nie zaoferowania im dodatkowych korzyści – w tym np. wizualnych, podnoszących komfort zakupów. Tylko 10% rezygnuje z danej marki, z powodu oferty konkurencji! Czy takie działania wkraczają na ścieżkę manipulacji?

Manipulacja ma pejoratywny charakter. Merchandising wręcz przeciwnie! Przyjemność z zakupów jest dla konsumenta wartością dodaną. Chętnie cieszymy oko interesującymi ekspozycjami witryn sklepowych. Z przyjemnością przebywamy w ładnych butikach z miłą i profesjonalną obsługą. Jako konsumenci XXI wieku mamy prawo tego oczekiwać. Na rynku konsumenta to marki zabiegają o naszą uwagę. Korzystajmy z tego.

Uwagę Woman Magazine przykuła w tym temacie marka VENEZIA. W organizowanym przez nas konkursie oferowaliśmy voucher o wartości 300 zł, do zrealizowania w wybranym przez laureata sklepie. Wybór padł na VEVEZIE. W opisie marki przeczytać można „wyróżniają się wyjątkowym designem i dbałością o detale” – wystrój butików marki, stanowczo podkreśla te cechy. Wchodząc do salonu, przenosimy się w malowniczy świat. Minimalistyczne półki, szklane stoły i monochromatyczna kolorystyka stanowią harmonijne tło dla eksponatów sztuki, którymi w tym świecie są buty! Efekt dopełniają pejzaże Wenecji, eksponowane na obrazach oraz… pudełkach! Dzięki nim, każdy kupujący, może zabrać kawałek tego magicznego miejsca do domu. Oczywiście to tylko dodatek do nowej pary pięknych butów!

Jakie sklepy Wy cenicie za działania merchandisingowe?